LotniczyTransport

Samoloty Lufthansy uziemione! Brakuje części zamiennych

Transport części zamiennych dla maszyn jest opóźniony z powodu trwających ograniczeń w łańcuchu dostaw

Dwa wąskokadłubowe samoloty Lufthansy Cargo pozostają uziemione już trzeci tydzień z powodu problemów technicznych, odkrytych po tym, jak maszyny trafiły do hangaru technicznego w celu naprawy niewielkich pęknięć w podłodze. 

Samoloty Lufthansy uziemione przez awarię

Lufthansa naprawiła pęknięcia w kilka dni po ich odkryciu, ale inspektorzy później odkryli inne problemy techniczne. Teraz samoloty Lufthansy pozostają uziemione, ponieważ brakuje części zamiennych, potrzebnych do przeprowadzenia napraw. Rzeczniczka Katharina Stegmann potwierdziła w e-mailu wyłączenie maszyn z eksploatacji, ale nie podała konkretnych szczegółów dotyczących koniecznych napraw.

W chwili obecnej czekamy wciąż na części zamienne, dlatego też samoloty nie są obecnie eksploatowane. Oba samoloty zostaną naprawione tak szybko, jak to możliwe. W obecnej sytuacji planowane są jedynie minimalne, krótkotrwałe odwołania pojedynczych lotów w rozkładzie cargo – powiedziała Stegmann.

Czytaj też: Lufthansa wycofuje Airbusy! Wykryli pęknięcia kadłuba!

Jak informuje portal FreightWaves, transport części zamiennych dla maszyn jest opóźniony z powodu trwających ograniczeń w łańcuchu dostaw – brak pracowników, niedobór surowców, zawyżone koszty materiałów i pracy oraz długi czas realizacji – które dotknęły producentów, organizacje serwisowe i linie lotnicze na całym świecie od czasu kryzysu pandemicznego.

Wszyscy zaangażowani pracują na pełnych obrotach, aby samoloty mogły jak najszybciej wrócić do służby – powiedziała Stegmann.

W listopadzie spółka-córka Lufthansy AG przyjęła swojego czwartego przekształconego Airbusa A321, który jest wykorzystywany w nowej sieci krótkich i średnich tras cargo, sięgającej od Północnej Europy do Afryki Północnej. Dwa samoloty obecnie są w użyciu, ale strona Flightradar24 pokazuje, że dwa inne nie latały od 18 stycznia i 20 stycznia.

To wina korozji

Firma Elbe Flugzeugwerke GmbH, zajmująca się konserwacją samolotów i należąca do Airbusa, poinformowała w zeszłym miesiącu, że pęknięcia w podłodze, wykryte podczas rutynowej kontroli, nie mają związku z przekształceniem dawnych samolotów pasażerskich na frachtowce. Jak informuje portal FreightWaves, pęknięcia mają być bowiem wynikiem korozji.

Nasze samoloty są bezpieczne, obecnie nie ma wskazań, że uszkodzenia są związane z modyfikacją pasażersko-frachtową. Szczegółowe analizy obciążeń wykazały, że certyfikowane mechaniczne obciążenia frachtowca A321 są podobne lub nawet niższe w porównaniu z wynikami samolotów pasażerskich – powiedział dyrektor operacyjny EFW, Jordi Boto.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Jak podała EFW, operatorzy nie muszą podejmować żadnych konkretnych działań, dodając, że takie uszkodzenia nie są nietypowe dla samolotów A321 w średnim wieku. Wynajęte samoloty mają 12 i 15 lat, co jest dobrym momentem dla przekształcenia ich we frachtowce. Gdy flota A321 zostanie w pełni przywrócona, Lufthansa Cargo ponownie obsłuży 18 miejsc docelowych w regionalnej sieci.

Lufthansa Cargo zwiększa rozkład swoich lotów do Chin

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button