LotniczyTransport

Linia lotnicza Aeromexico odbija się od dna i chroni przed bankructwem

Aeromexico, to jedna z najstarszych linii lotniczych na świecie, której groziło bankructwo z powodu pandemii COVID-19. Na szczęście przewoźnik zdołał uchronić się przed kryzysem i teraz notuje zyski. Niestety wciąż nad linią wiszą czarne chmury, choć nie aż tak wielkie, jak w roku 2020.

Linia lotnicza Aeromexico odrabia straty i notuje coraz większą liczbę pasażerów

Przedstawiciele Aeromexico pochwalili się, że w grudniu 2021 roku z usług meksykańskiej linii skorzystało 1,74 mln osób. Oznacza to niemal taki sam wynik, jak w grudniu 2019, kiedy to przewoźnik przewiózł 1,76 mln osób. Jak informuje agencja Reuters, krajowa przepustowość wzrosła o 13,6% w stosunku do grudnia 2019 r., podczas gdy międzynarodowa przepustowość przewoźnika wyniosła 70,7% w porównaniu z analizowanym okresem.

Czytaj również: United Airlines zrywa połączenia do mniejszych miast. Winna pandemia

Sama linia cudem uchroniła się od bankructwa — przynajmniej na razie. Wszystko dlatego, że złożyła wniosek o ochronę przed bankructwem na podstawie rozdziału 11 w Stanach Zjednoczonych w 2020 r. Była to jedyna możliwość dla meksykańskiej spółki, ponieważ popyt na jej usługi zdecydowanie zmalał w wyniku pandemii.

Niemniej jednak nie tylko to było problemem firmy, ponieważ w ciągu ostatnich lat, jej wartość cały czas spadała. Wystarczy wspomnieć, że jej akcje spadły do 1,61 peso, co oznacza spadek o 95.89% w ciągu ostatnich pięciu lat.

Swoją drogą i tak sytuacja ma się lepiej, niż jeszcze przed kilkoma dniami, kiedy akcje Aeromexico wynosiły raptem 1,17 peso. Historycznie najgorzej było w grudniu zeszłego roku, kiedy wartość akcji spadła do 0,90 peso. Stało się to po ogłoszeniu publicznego wezwania przez nieokreśloną osobę trzecią, która zaproponowała 0,01 peso za każdą akcję Aeromexico. Właśnie wtedy akcje spadły aż o 75%.

Źródło: Google

Czytaj również: Lotnisko w Gdańsku uznane za jedno z najlepszych na świecie

Mimo obecnej sytuacji Aeromexico podkreśliło, że kilku z jego długoletnich udziałowców pozostanie w firmie. Dotyczy to podstawowej grupy meksykańskich inwestorów, z 4,1%, a także Delta Air Lines.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button