KolejowyTransport

Rosyjski Transmashholding dostarczy pociągi elektryczne do Argentyny

Buenos Aires zamówiło u rosyjskiego producenta siedemdziesiąt ośmiowagonowych pociągów elektrycznych typu Ivolga. Umowa, warta 864 mln dolarów, obejmuje również utrzymanie pojazdów. Pociągi, które dostarczy rosyjski Transmashholding, będą kursować na liniach podmiejskich w Buenos Aires. Ich maksymalna prędkość eksploatacyjna wyniesie 100 kilometrów na godzinę, sumarycznie będą mogły pomieścić dwa tysiące pasażerów.

Rosyjski Transmashholding dostarczy pociągi dla Argentyny

Zakup taboru kolejowego ma kluczowe znaczenie dla linii Roca, Sarmiento i San Martin, jednych z najbardziej obciążonych ruchem w kraju. Pierwsza Ivolga ma zostać dostarczona w ciągu 27 miesięcy od podpisania umowy, a ostatnia dostawa ma nastąpić za maksymalnie cztery lata. Rosyjski Transmashholding (TMH) planuje wyprodukować jedną czwartą komponentów w Argentynie, a dodatkowo przeprowadzić tam montaż końcowy, testy i uruchomienie pociągów. W tym celu rosyjska firma wybuduje również fabrykę, tworząc bezpośrednio i pośrednio łącznie 1500 nowych miejsc pracy.

Według TMH, argentyński rynek kolejowy ma duży potencjał, ponieważ kraj ma ambitne plany odnowy swoich linii kolejowych. Rosyjski Transmashholding chce być partnerem w tym długoterminowym przedsięwzięciu. Dostarczając nowe zespoły trakcyjne, rosyjski producent potwierdzi swoją obecność na rynku lokalnym, będzie kontynuował transfer wiedzy i technologii, a także dalej integrował się z argentyńskim łańcuchem dostaw kolejowych poprzez silne sojusze z lokalnymi graczami.

Czytaj też: Petersburg nowym hubem w transporcie kolejowym z Chin

Rosyjski Transmashholding inwestuje w Argentynie od dawna

Rosyjski Transmashholding jest liderem na rynku produkcji pojazdów szynowych w Rosji i krajach WNP oraz szóstym producentem na świecie. Firma posiada filie w Szwajcarii, na Węgrzech, RPA, Egipcie, Argentynie, Białorusi i Kazachstanie oraz zakłady produkcyjne w łącznie piętnastu lokalizacjach. Wraz ze swoimi partnerami jest obecny w ponad trzydziestu krajach.

W Argentynie obecny jest od 2018 roku jako prywatny inwestor przemysłowy oraz partner technologiczny dla firm zajmujących się transportem pasażerskim i towarowym. Firma zatrudnia w kraju 250 osób w obszarach utrzymania, napraw i modernizacji pociągów, a także oferuje klientom usługi w zakresie części zamiennych i zarządzania łańcuchem dostaw.

Koncepcja produktu TMH dla Argentyny opiera się na jej szerokotorowej platformie pociągu elektrycznego Ivolga, opracowanej i wyprodukowanej w zakładzie w Twerze w Rosji (TVZ), który jest w eksploatacji w Moskwie od 2017 r., a na tzw. Centralnej Średnicy stolicy Rosji od listopada 2019 r. Składy pociągów są dalej rozwijane przez Transmashholding na podstawie opinii operatorów i pasażerów, a każda nowa generacja zawiera ulepszenia w zakresie konstrukcji i komfortu.

Czytaj też: Gigantyczne inwestycje w polską kolej. W 2023 roku pociągi pojadą 250 km/h

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button