Transport

Indian Register of Shipping zwiększa nacisk na bezpieczeństwo żeglugi

Indian Register of Shipping (IRClass) kontynuuje działania, których celem jest zwiększone bezpieczeństwo żeglugi śródlądowej w całych Indiach. IRClass odegrał integralną rolę w opracowaniu ustawy o statkach śródlądowych w 2021, która została przyjęta przez indyjski parlament.

Nowa ustawa zapewni bezpieczeństwo żeglugi, ładunku, mienia i środowiska

W oparciu o nową ustawę, IRClass przygotował dziesięć różnych zasad w porozumieniu z ministerstwami, rządami stanowymi i różnymi innymi zainteresowanymi stronami. Projekt przepisów i regulacji dotyczących budowy i klasyfikacji statków żeglugi śródlądowej dotyczy poszczególnych typów statków, aby zapewnić bezpieczeństwo żeglugi, ładunku, mienia i środowiska. Projekt przepisów obejmuje wymagania dla statków pasażerskich, w tym statków typu Ro-Ro i Ro-Pax, tankowców, gazowców i statków do przewozu ładunków suchych. Zasady obejmują również aspekty ubezpieczenia, ratownictwa, ograniczenia odpowiedzialności oraz inne przepisy administracyjne.

Po przedstawieniu przepisów w Parlamencie, zaczną one obowiązywać w całych Indiach i zapewnią jednolitość we wdrażaniu. Zapewni to bezpieczeństwo żeglugi, ochronę życia i ładunku, zapobieganie zanieczyszczeniu środowiska, zdrowsze praktyki handlowe, przejrzystość mechanizmów administracyjnych, jak również szkolenie i rozwój wydajnej i wykwalifikowanej siły roboczej.

Czytaj też: Projekt Emma Extension umożliwi śródlądowy transport wodny w Polsce

IRClass chce promować bezpieczeństwo żeglugi

Wiodące międzynarodowe towarzystwo klasyfikacji statków IRClass pragnie teraz oprzeć się na tym kluczowym ustawodawstwie, aby promować bezpieczeństwo żeglugi oraz niezawodny transport towarów i ludzi po indyjskich śródlądowych drogach wodnych. Drogi te będą wykorzystywane do przemieszczania ładunków i pasażerów, a w przyszłości ruch na nich ma się wielokrotnie zwiększyć. Przewidywany wzrost ruchu prawdopodobnie nałoży dodatkowe obowiązki na organy regulacyjne różnych rządów stanowych. W związku z tym, IRClass podpisał Memorandum of Understandings (MoUs) z rządem Assam, Uttarakhand, Madhya Pradesh i jest w trakcie podpisywania MoU z rządem Tripura oraz Dżammu i Kaszmiru.

IRClass miał przyjemność zaoferować doradztwo strategiczne w zakresie kluczowej ustawy o statkach śródlądowych 2021 oraz w opracowaniu projektu IV Rules 2022 wraz z Inland Waterways Authority of India, ale ciężka praca zaczyna się teraz, gdy patrzymy na wdrożenie i rozwój najwyższych standardów bezpieczeństwa w całym kraju. IRClass jest zobowiązana do współpracy z rządami różnych stanów, aby handel stał się płynny, bezpieczniejszy i przyjazny dla środowiska poprzez wykorzystanie naszego bogatego zestawu śródlądowych dróg wodnych – stwierdził K. K. Dhawa, wiceprezes IRClass.

Czytaj też: Polskie Linie Oceaniczne kupiły kolejny statek. Nowy nabytek ma blisko 200 metrów długości

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button