PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
LotniczyTransport

Rossija Airlines wycofa samoloty Boeing 747 ze swojej floty

Rosyjska linia lotnicza Rossija Airlines wycofa samoloty Boeing 747 ze swojej floty. To ostatni rosyjski operator posiadający te modele. Ostatnie dziewięć sztuk zostanie wycofanych do 2024 roku. Znacznie uszczupli to flotę dalekodystansowych samolotów tego przewoźnika.

Rossija Airlines wycofa samoloty Boeing 747 już w 2024 roku

Rossija Airlines wycofa wszystkie sztuki do końca 2024 roku. Jest to obecnie jedyny rosyjski operator Boeinga 747. Flota tej linii lotniczej obejmuje dziewięć czterosilnikowych i dwupiętrowych Boeingów 747-400. Wszystkie te maszyny były obsługiwane dawniej przez Transaero Airlines, a po jego upadłości w 2016 roku zostały przeniesione do Rossiji. Operator ten używa Boeingów 747 głównie do dalekodystansowych lotów czarterowych do miejsc sprzedawanych przez biuro turystyczne Biblio-Globus. Proces wycofywania tego modelu rozpocznie się w 2023 roku i zakończy się, gdy dwa ostatnie samoloty opuszczą flotę w 2024 roku.

Co pozostanie po odejściu „Jumbo Jeta”?

Gdy Rossija Airlines wycofa samoloty Boeing 747 (potocznie nazywane „Jumbo Jetem”), we flocie dalekodystansowej Rossiji pozostanie dziesięć szerokokadłubowych, dwusilnikowych Boeingów 777-300. Obecnie obsługują one głównie w części dotowane przez państwo loty z Moskwy na Daleki Wschód. Flota Rossiji obejmuje również 20 samolotów Airbus A319, 8 samolotów A320 i 12 samolotów Boeing 737-800.

Zobacz również: Linie lotnicze apelują, by nie testować zaszczepionych na COVID

Ponadto wersja transportowa B-747 póki co pozostanie we flocie największego przewoźnika cargo w kraju, AirBridgeCargo (część Grupy Wołga-Dniepr), który obsługuje obecnie cztery sztuki B-747-400F i trzynaście B-747-8F. Sky Gates Airlines w swojej flocie również ma dwa Boeingi 747-400F.

Nowe rosyjskie modele już niedługo wejdą w skład floty

Linia Rossija została również wyznaczona przez Grupę Aerofłot do obsługi nowych samolotów produkcji rosyjskiej. Liczba modeli Superjet 100 we flocie rosyjskiego przewoźnika ma wzrosnąć w tym roku z 66 do 87. Dziesięć z nich zostanie przekazanych z floty Aerofłotu, a jedenaście nowych ma być dostarczonych przez producenta.

Zobacz również: Ile Rosja może stracić w przypadku inwazji na Ukrainę? Nawet 700 mld dolarów!

Rossiya przygotowuje się do objęcia w tym roku funkcji operatora całkowicie nowego modelu MC-21. Pierwszy taki samolot ma trafić do linii we wrześniu, dwa kolejne w listopadzie, a jeden w grudniu. Grupa Aeroflot podpisała zamówienie na 50 średniodystansowych samolotów Irkut MC-21.

Ruch lotniczy w Rosji najlepiej odrobił straty z czasu lockdownu

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button