PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
E-commerce

TikTok zbanuje linki konkurencji? Chińczycy nie mają skrupułów 

TikTok zainwestuje znaczne środki w zatrudnianie i rozwijanie sieci dostaw

TikTok planuje zablokować linki do sklepów e-commerce, zmuszając użytkowników z USA do korzystania wyłącznie z TikTok Shop. 

TikTok zbanuje linki do sklepów e-commerce innych niż TikTok Shop

Platforma TikTok, będąca własnością ByteDance, uruchomiła swój sklep internetowy TikTok Shop w 2021 roku. Platforma handlowa jest teraz dostępna na głównych rynkach, takich jak Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. W próbie wzmocnienia swojej platformy zakupowej w USA, TikTok planuje zablokować linki do innych sklepów e-commerce, takich jak na przykład Amazon.

Zgodnie z raportem The Information, ten ruch może pomóc firmie zmusić ludzi do korzystania z TikTok Shop. W ten sposób użytkownicy TikToka w USA, którzy chcą zakupić przedmiot widziany na krótkim filmie w aplikacji, będą musieli go nabyć właśnie z TikTok Shop a nie spoza aplikacji.

Czytaj też: TikTok uruchamia usługi logistyczne na Wyspach

Raport powołuje się na źródła, które podają: „TikTok Shop, usługa zakupowa tej aplikacji, spodziewa się strat przekraczających 500 milionów dolarów w Stanach Zjednoczonych w tym roku”. Jak informuje portal Et Retail, TikTok zainwestuje znaczne środki w zatrudnianie, rozwijanie sieci dostaw i „subsydiowanie handlowców oferujących dwucyfrowe rabaty procentowe oraz darmową dostawę„.

Rekordowe przychody z platformy zakupowej TikToka

Zgodnie z raportem, konsumenci w Stanach Zjednoczonych wydają na TikTok Shop niemal 3-4 miliony dolarów dziennie. Do końca 2023 roku firma spodziewa się, że ta liczba przekroczy 10 milionów dolarów dziennie.

Jak informuje portal ET Retail, Nowy Jork niedawno zakazał korzystania z TikToka na urządzeniach własności miasta z powodu obaw dotyczących bezpieczeństwa. Miasto nie pozwoli pracownikom na pobieranie, korzystanie z aplikacji, ani dostęp do strony internetowej TikToka z urządzeń należących do miasta.

Czytaj też: Kanada nie chce TikToka. Aplikacja zakazana na urządzeniach rządowych

Platforma zakupowa TikToka stała się również znaczącym graczem w regionie Azji Południowo-Wschodniej. W miarę rozszerzania się przedsięwzięcia zakupowego chińskiej firmy na nowe terytoria, gigant e-commerce Sea rzekomo planuje zwiększyć inwestycje w swoją platformę zakupową Shopee we wszystkich rynkach.

TikTok rusza z platformą e-commerce w USA, by sprzedawać rzeczy z Chin

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button