GTS uruchomi pociąg intermodalny z Brindisi do Bolonii
GTS zapowiada, że 5 lutego 2022 r. uruchomi intermodalne połączenie kolejowe wzdłuż włoskiego wybrzeża Adriatyku, z Brindisi do Bolonii, z przystankiem w Jesi. Początkowo pociąg intermodalny z Brindisi do Bolonii będzie jeździł co tydzień, ale od marca 2022 r. częstotliwość wyjazdów zostanie zwiększona do trzech par pociągów tygodniowo.
Pociąg intermodalny z Brindisi do Bolonii będzie jeździł co tydzień
Pociąg intermodalny z Brindisi do Bolonii pomieści kontenery i nadwozia wymienne wszystkich typów i rozmiarów, a także naczepy o profilach do P400. GTS oferuje również usługę door-to-door, korzystając z własnej floty 3 000 kontenerów 45-stopowych, które można rezerwować online. Firmy, które wysyłają naczepy, mogą skorzystać z usługi last minute, która zapewnia specjalne stawki na dzień zamknięcia pociągu. Wszystko to jest dostępne z poziomu smartfona lub strony internetowej (H24). Połączenie Brindisi-Jesi-Bolonia będzie początkowo kursować co tydzień, a od marca 2022 r. zwiększy się do trzech par pociągów tygodniowo.
Wiemy, że wiele firm przeżywa obecnie duże trudności z powodu rosnących kosztów surowców i energii. Dzięki tej usłudze będą mogli zaoszczędzić przynajmniej na jednym elemencie: transporcie swoich towarów. Na razie oferta ta jest dostępna tylko dla naczep. Będzie ograniczona liczba slotów dostępnych w bardzo konkurencyjnej cenie. Klienci zostaną poinformowani za pomocą biuletynu i będą mogli zarezerwować tę opcję online, korzystając z rabatu w porównaniu z normalnymi taryfami – mówi prezes Alessio Muciaccia.
Czytaj też: Największy terminal intermodalny w Europie powstaje na Węgrzech
Pociąg intermodalny zmniejszy liczbę ciężarówek na drogach
Dzięki nowej linii kolejowej liczba włoskich terminali sieci intermodalnej GTS wzrośnie do 11. Sieć grupy z siedzibą w Bari obejmuje 9 krajów w Europie, w których jeździ 110 pociągów intermodalnych tygodniowo (co oznacza zmniejszenie liczby ciężarówek na drogach o ponad 165 000 rocznie).
Od 7 stycznia pociąg intermodalny kursuje już pomiędzy Bari i Jesi, by przetestować terminowość dostaw. Następnie będzie kursował przez Brindisi. Połączenie to może być częścią szerszej sieci obejmującej Europę Zachodnią i wschodnią część basenu Morza Śródziemnego. Z Bolonii jednostki cargo będą mogły podróżować do Holandii, Belgii i Wielkiej Brytanii, a z portów adriatyckich do Grecji, Turcji i Albanii. Grupa liczy na to, że nowa linia będzie stanowić realną alternatywę dla transportu drogowego, łącząc Apulię z Marche, Umbrią i Emilią-Romanią.
Czytaj też: Nowy Jedwabny Szlak szansą dla polskiej gospodarki
Znajdziesz nas w Google News