PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
DrogowyTransport

Powstanie nowa obwodnica przy granicy z Niemcami! Decyzja już zapadła

Obwodnica Kostrzyna nad Odrą ma przebiegać od strony północno-zachodniej miasta

Obwodnica Kostrzyna nad Odrą otrzymała decyzję środowiskową. To jeden z istotnych dokumentów w etapie przygotowywania inwestycji. Burmistrz zatwierdził konkretny plan trasy wzdłuż DK31. Nowa, dziewięciokilometrowa trasa zostanie wytyczona na terenie północno-zachodniej części miasta.

Obwodnica Kostrzyna nad Odrą z decyzją środowiskową

W toku procesu decyzyjnego, z uwagi na przygraniczne położenie projektowanej obwodnicy, przeprowadzono dodatkowo badanie wpływu inwestycji na obszar Republiki Federalnej Niemiec. Spowodowało to między innymi opóźnienie w procesie wydawania decyzji. Jednak teraz obwodnica Kostrzyna nad Odrą otrzymała decyzję środowiskową wraz z zatwierdzeniem planu przebiegu trasy. Otrzymanie decyzji środowiskowej pozwala również na finalizację Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego oraz przejście do następnego etapu, który obejmuje przygotowanie dokumentacji i ogłoszenie przetargu na realizację planowanej inwestycji.

Czytaj też: To tu powstanie nowa obwodnica Wadowic! Jest decyzja burmistrza

Już na etapie przygotowań, określenie alternatywnych tras drogowych stanowiło wyzwanie. Okoliczności geograficzne uniemożliwiają obejście obszaru Parku Krajobrazowego Ujście Warty, otaczającego miasto. Park zajmuje rozległe obszary na wschód od istniejącego mostu drogowego nad Wartą oraz linii kolejowej i drogi DK22, co sprawia, że wybór trasy omijającej miasto na zachód od mostu jest jedyną możliwością, gdyż na wschodzie brakuje alternatywy.

Program 100 obwodnic

Obwodnica Kostrzyna nad Odrą ma przebiegać od strony północno-zachodniej miasta i zostanie poprowadzona po całkowicie nowym śladzie. Początek obwodnicy będzie się znajdować na wysokości Fortu Sarbinowo. Następnie trasa przez około 2,5 km prowadzić będzie na północny zachód przez obszary leśne, aż do skrzyżowania z linią kolejową nr 273. Dalej droga skręci w kierunku zachodnim, ominie Osiedle Drzewice, a następnie poprzez tereny nieużytków skieruje się na południe w stronę II obszaru Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Po przekroczeniu rzeki Warty mostem, który przechodzić będzie w estakadę nad terenami zalewowymi, obwodnica wiaduktem przecinać będzie linię kolejową nr 203. W rejonie Starego Miasta obwodnica zostanie połączona, poprzez skrzyżowanie, z drogami krajowymi DK22 i DK31. Całkowita długość tego odcinka wynosi ponad 9 km i zakłada budowę czterech skrzyżowań.

Czytaj też: „Program budowy 100 obwodnic” – sprawdzamy postęp prac

Obwodnica Kostrzyna nad Odrą jest jednym z sześciu projektów realizowanych w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic w województwie lubuskim. Pozostałe planowane obwodnice to:

  • obwodnica Strzelec Krajeńskich w ciągu DK22, która obecnie jest w fazie realizacji,
  • obwodnica Krosna Odrzańskiego w ciągu DK29, dla której 7 marca podpisano umowę na realizację w systemie Projektuj i buduj,
  • obwodnica Wschowy w ciągu DK12, dla której już wydana została decyzja środowiskowa,
  • obwodnica Dobiegniewa w ciągu DK22 oraz Przytocznej w ciągu DK24, które obecnie znajdują się w fazie procedury wydawania decyzji środowiskowej.

Wojewoda się zgodził! Powstanie ważna obwodnica na Podlasiu

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button