E-commerce

POPy DHL zawojowały Polskę! Jest ich ponad 13 tysięcy w całym kraju

Firma DHL, pod względem rozwoju inwestycji, może traktować ubiegły rok jako pasmo sukcesów. Ich Punkty Obsługi Paczek (POPy DHL) stanęły już w 13 tysiącach miejsc w całej Polsce. Tylko w 2021 r. firma powiększyła swoją sieć o ponad trzy tysiące lokalizacji. DHL zawdzięcza ten rozwój umowom z nowymi sieciami handlowymi oraz współpracy z dotychczasowymi partnerami, których rozwój powiększał liczbę POPów.

POPy DHL zawojowały Polskę

POPy DHL bardzo się rozwinęły. Rozwój sieci był możliwy dzięki podpisaniu umów z nowymi sieciami handlowymi. W zeszłym roku DHL Parcel nawiązał między innymi partnerstwo z siecią LIDL. Dzięki tej umowie DHL Parcel pozyskał ponad 800 lokalizacji pod punkty usług paczkowych. Do grona partnerów spółki dołączyły również mniejsze sieci handlowe, do których należą API, NASZ SKLEP, POLO Market, PRIM, TOPAZ oraz TOP MARKET. Łącznie zapewniły one firmie ponad 500 nowych miejsc na POPy DHL.

Jak wskazuje firma, ważnym krokiem w ewolucji sieci było również dodanie usługi nadania paczek na stacjach Shell, które do tej pory tylko wydawały paczki. Stacje brytyjsko-holenderskiej grupy naftowej rozpoczęły obsługę wszystkich przesyłek DHL jesienią zeszłego roku i tym samym skonsolidowały ofertę POP w swojej sieci.

Rozwój POPów DHL to efekt zmian na rynku usług ekspresowych w Polsce. W ciągu ostatnich trzech lat udział dostaw do domu w rynku przesyłek potroił się. Według szacunków ekspertów Last Mile (Poland CEP Report 2021), obecnie w ponad 37% przypadków paczki dostarczane są do punktu obsługi, a prawie 12% jest z nich nadawanych. Jednocześnie obniżył się wskaźnik doręczania przesyłek „od drzwi do drzwi”. Trzy lata temu było to 77% wszystkich przesyłek kurierskich, a obecnie jest to 55%.

Klienci oczekują większej swobody i elastyczności w korzystaniu z usługi kurierskich. Coraz częściej decydują się odbiór paczki poza domem, bo chcą to robić w momencie i miejscu najbardziej dla nich odpowiednim. 38 proc. e-konsumentów wskazało czynnik samodzielnego odbioru jako decydujący w wyborze firmy kurierskiej i jest on bardziej istotny niż koszt czy czas dostaw, wynika z badania na reprezentatywnej grupie internautów przeprowadzonego przez DHL Parcel – mówi Maciej Dudek, menedżer sieci partnerskiej w DHL Parcel Polska.

Czytaj też: DHL i Lidl uruchamiają Punkty Obsługi Paczek

POPy DHL będą się dalej rozwijać

W przyszłości możemy spodziewać się dalszego wzrostu skłonności klientów do wysyłania i odbierania przesyłek poza domem. Co więc za tym idzie, również POPy DHL będą przeżywać dalszy rozkwit. Obecnie 13 tysięcy Punktów znajduje się w największych sieciach handlowych, takich jak wspomniane już Żabka i Lidl, a także w ABC, Biedronce i Kauflandach, oraz na stacjach benzynowych marek Shell i Moya. Według wyliczeń DHL Parcel, w 85% przypadków klienci potrzebują mniej niż 5 minut, aby dotrzeć do takiego Punktu ze swojego miejsca pracy lub domu.

Jednak gęsta sieć POP to nie jedyna zaleta. Równie ważne są też inne korzyści, które zachęcają klientów do korzystania z Punktów. POPy DHL oferują najdłuższy, bo aż 7-dniowy czas na odbiór przesyłki. Kolejnym udogodnieniem jest możliwość opłacenia przesyłki za pobraniem. Klienci mogą wybrać płatność kartą lub gotówką w 9,5 tysiąca Punków. Ponadto Punkty w sklepie lub na stacji benzynowej zapewniają stabilną temperaturę przechowywania, co jest ważne w przypadku niektórych produktów, takich jak kosmetyki, elektronika czy leki OTC. Według badania NPS, POPy DHL odnotowują najwyższy poziom polecenia, który wynosi ponad 76 mierzony tym wskaźnikiem.

Czytaj też: Dziurawa niczym ser szwajcarski. Luki w ustawie o zakazie handlu w niedziele

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button