E-commerce

TikTok uruchamia usługi logistyczne na Wyspach

Usługi Fulfilled by TikTok (FBT) ułatwiają sprzedaż na platformie

TikTok uruchomił usługi logistyczne dla sprzedawców korzystających z TikTok Shop w Wielkiej Brytanii. Najnowsza wersja TikTok Shop została uruchomiona na Wyspach już na początku roku, a sprzedawcy zostali zaproszeni do dołączenia do wersji beta w kwietniu.

TikTok oferuje usługi logistyczne w Wielkiej Brytanii

TikTok przedstawił brytyjskim sprzedawcom nową opcję – usługi logistyczne o nazwie Fulfilled by TikTok (FBT), które według firmy „ułatwiają sprzedawcom korzystającym z TikTok Shop w Wielkiej Brytanii sprzedaż na platformie„.

Jak informuje portal Logistics Manager, TikTok wprowadza FBT jako „ofertę logistyczną dostępną w Wielkiej Brytanii, gdzie sklepy TikTok Shop przechowują, wybierają, pakują, a następnie wysyłają produkty sprzedawców do społeczności TikToka”. Usługi są skierowane do sprzedawców, którzy chcą skupić się na innych aspektach działalności i pozwalają osobie trzeciej zająć się wysyłką.

Czytaj też: TikTok rusza z platformą e-commerce w USA, by sprzedawać rzeczy z Chin

Osoby korzystające z nowej usługi FBT dostarczają towar do TikTok Shop, gdzie jest przechowywany w magazynie przed wysłaniem do klientów. Personel magazynowy będzie wybierał, pakował i etykietował produkty przed ich wysyłką, a TikTok Shop oferuje również dodatkowe usługi, takie jak wkładanie ulotek do paczek i fotografowanie ich za dodatkową opłatą.

FBT może zapewnić zautomatyzowane wypełnienie zamówień tego samego dnia dla wszystkich zamówień złożonych do godziny 19 od poniedziałku do soboty oraz usługę premium dostawy następnego dnia roboczego.

TikTok prężnie się rozwija

Jedną z firm, które przetestowały FBT była marka kosmetyków do pielęgnacji skóry i makijażu, The Beauty Crop. Założycielka marki, Ning Cheah, powiedziała:

Świetnie jest znaleźć sposoby, aby pomóc sobie usprawnić działania. Od czasu korzystania z FBT zauważyliśmy wzrost wolumenów sprzedaży o 30%, skrócenie czasów dostawy o 36% oraz spadek wskaźnika opóźnień w wysyłce o ponad 45%. To zrobiło ogromną różnicę.

Czytaj też: Kurs Allegro blisko dna. Dlaczego tak się stało?

Jak informuje portal Logistics Manager, według raportu za drugi kwartał 2023 roku przygotowanego przez Sensor Tower, TikTok utrzymał swoją pozycję jako najczęściej pobierana aplikacja na świecie przez 12 kolejnych kwartałów. W 2021 roku przekroczył on liczbę 3,5 miliarda pobrań, stając się piątą aplikacją, która tego dokonała, oraz pierwszą niebędącą własnością Meta. Dodatkowo, raport z 2021 roku zlecony przez TikToka wykazał, że średnio 70% konsumentów zgodziło się, iż media społecznościowe pomogły im zdecydować, co kupić.

Czy TikTok Shop może zagrozić innym platformom e-commerce?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button