MorskiTransport

60 kontenerów wypadło za burtę statku Madrid Bridge wprost do oceanu

Około 60 kontenerów wypadło za burtę statku, obsługiwanego przez Ocean Network Express (ONE). Na podstawie wstępnych badań oszacowano, że dodatkowe 80 jednostek zostało uszkodzonych.

60 kontenerów wypadło za burtę do oceanu

Kontenerowiec Madrid Bridge, pływający pod japońską banderą, uległ awarii podczas rejsu do portu w Nowym Jorku. Statek obsługuje należący do ONE serwis East Coast 4 (EC4). Choć początkowo sądzono, że za burtę wypadło około 30 kontenerów, liczba ta wzrosła. Obecnie uznaje się, że 60 kontenerów wypadło za burtę japońskiego statku, choć liczby te mogą zostać zaktualizowane po dalszych dochodzeniach.

Nasze natychmiastowe priorytety to zapewnienie bezpieczeństwa załodze, statkowi i ładunkowi na pokładzie. Spodziewane są opóźnienia w harmonogramie statku – przekazało ONE w oświadczeniu.

Spółka dodała, że śledztwo w sprawie incydentu jest w toku.

Statek zmierza obecnie w kierunku wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych i, jeśli wszystko pójdzie dobrze, zawinie do Charleston, w celu szczegółowej oceny stanu statku i wyładowania uszkodzonych kontenerów – poinformowała firma ONE.

Czytaj też: Amazon produkuje własne kontenery, aby uniezależnić się od pośredników

To kolejny taki incydent

Niecały miesiąc przed tym, jak 60 kontenerów wypadło za burtę statku, podobny incydent dotknął inny statek towarowy firmy. Wtedy do Oceanu wypadło ponad 100 kontenerów. Powodem była niesprzyjająca pogoda u wybrzeży USA. W momencie zdarzenia, statek ONE Aquila o pojemności 14 052 TEU był w drodze do kolejnego Portu Long Beach.

Z kolei listopadzie 2020 r. ONE Apus, kolejny japoński statek eksploatowany w ramach usługi Ocean Network Express Far East Pacific 2 (FP2), stracił jeszcze więcej kontenerów. Ze statku spadło ponad 1 800 kontenerów, gdy ten napotkał złą pogodę podczas tranzytu przez Ocean Spokojny. Przegląd na pokładzie ONE Apus wykazał, że około 40 utraconych kontenerów zostało oznaczonych jako towary niebezpieczne.

Tylko w 2020 i 2021 roku na morzu utracono kilka tysięcy kontenerów. Kontenery utracone na morzu stanowią potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa morskiego i stanowią zagrożenie dla środowiska, szczególnie w odniesieniu do zawartych w nich tworzyw sztucznych. Jednak Światowa Rada Żeglugi stwierdziła, że roczna suma utraconych kontenerów spada. W ciągu ostatnich trzech lat utraconych zostało średnio 779 kontenerów, co stanowi prawie połowę w porównaniu ze średnią ładunków, utraconych w trzech poprzednich latach.

Czytaj też: Szoki podażowe ustają. Tanieją chipy, fracht, materiały i surowce

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button