Info z rynkuMorskiTransport

ABS i HHI łączą siły w projektach autonomicznych statków

Amerykańskie towarzystwo klasyfikacyjne ABS i południowokoreański gigant stoczniowy Hyundai Heavy Industries (HHI) będą współpracować nad szeregiem projektów mających na celu rozwój i integrację technologii autonomicznych statków. ABS i HHI podpisały strategiczną umowę ramową na targach Consumer Electronics Show w Las Vegas.

ABS i HHI współpracują przy projektach autonomicznych statków

Specjaliści ABS będą współpracować z należącą do HHI spółką Korea Shipbuilding and Offshore Engineering (KSOE) oraz jej spółką zależną Avikus, zajmującą się autonomiczną nawigacją, w celu zintegrowania z jednostkami pływającymi funkcji autonomicznych i zdalnego sterowania. Prace ABS i HHI będą prowadzone zgodnie z wymaganiami określonymi w przewodniku ABS dla funkcji autonomicznych i zdalnego sterowania. Przewodnik ten stanowi połączenie wymogów opartych na celach i normatywnych z szerszym podejściem opartym na ryzyku.

Statki autonomiczne będą miały do odegrania znaczącą rolę w przyszłości transportu morskiego, ale będą musiały być co najmniej tak bezpieczne, jak istniejące jednostki. Osiągnięcie tego celu będzie wymagało szeroko zakrojonych działań badawczo-rozwojowych, pracy zespołowej i wymiany wiedzy specjalistycznej między wiodącymi podmiotami sektora morskiego. Dlatego właśnie ta umowa jest przełomowa, ponieważ łączy wiedzę ABS z doświadczeniem HHI w zakresie rozwoju praktycznych zastosowań technologii — powiedział John McDonald, wiceprezes wykonawczy ABS i dyrektor operacyjny.

Czytaj też: Hyundai pokazał wodorowe ciągniki siodłowe bez kabin o zasięgu 1000 km

To bardzo znaczące, że wspólnie z ABS pracujemy nad długoterminowym wspólnym rozwojem autonomicznych statków. Jest to kluczowy temat dla przyszłości przemysłu stoczniowego i morskiego. Cieszymy się na wszechstronną współpracę w zakresie rozwoju praktycznych statków autonomicznych, w tym zarządzania bezpieczeństwem i zdalnego sterowania, wraz z postępem w technologii automatyzacji nawigacji, prowadzonej przez grupę HHI – powiedział Sung Joon Kim, CTO KSOE.

Współpraca ABS i HHI na rzecz cyfryzacji i dekarbonizacji

To nie pierwsza współpraca ABS i HHI. We wrześnie 2019 roku podczas uroczystości Gastech, obie firmy podpisały strategiczną umowę ramową dotyczącą cyfryzacji i dekarbonizacji (D&D), które będą miały zastosowanie do obecnych i przyszłych projektów. Te nowe ramy są pierwszym w branży ekosystemem D&D między klasą, stocznią i firmą obsługującą statki.

Nowy system umożliwia wspieranie alternatywnych środków zgodności z nowymi możliwościami zdalnego badania za pomocą nowo oddanego do użytku Centrum Zdalnego Wspierania Decyzji ABS, wspieranego przez technologie i usługi HHI i HGS. Umożliwia również identyfikację nowych technologii, konstrukcji, paliw i technik symulacyjnych dla wspólnych klientów. Ostatecznym celem jest nawiązanie współpracy w zakresie cyklu życia statku, począwszy od jego zaprojektowania, poprzez cięcie stali, aż po dostarczenie aktywów.

ABS jest liderem w dziedzinie danych i technologii cyfrowych oraz liderem w zakresie wspierania przemysłu morskiego w realizacji celów IMO dotyczących dekarbonizacji. Jesteśmy dumni ze współpracy z HHI i HGS. Razem oferujemy bezkonkurencyjną siłę, która wykracza poza dzisiejszy stan wiedzy w dziedzinie budowy statków. Równolegle będziemy badać niezliczone możliwe technologie, aby móc przedstawić armatorom najbardziej dojrzałe technicznie, opłacalne ekonomicznie i zgodne z wymogami koncepcje — powiedział Christopher J. Wiernicki, prezes i dyrektor generalny ABS.

Czytaj też: Trzy statki Saipemu wkrótce ruszą na Bałtyk budować Baltic Pipe

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button