Toyota stała się liderem sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Korporacja została tym samym pierwszym nieamerykańskim producentem, któremu udało się osiągnąć ten wyczyn w prawie 120-letniej historii branży.
Amerykanie częściej kupowali japońskie samochody
Według najnowszych danych Toyota wyprzedziła General Motors, jeśli chodzi o sprzedaż samochodów w USA. W ubiegłym roku japoński producent sprzedał 2,332 mln samochodów, w porównaniu do 2,218 mln sprzedanych przez GM. Tym samym sprzedaż amerykańskiego giganta motoryzacyjnego spadła o 13%, natomiast Toyota odnotowała wzrost o 10%. Jeszcze w 2020 roku General Motors utrzymywał się na pozycji lidera, sprzedając 2,55 mln, w porównaniu z 2,11 mln Toyoty i 2,04 mln Forda.
Erik Gordon, wykładowca nauk ekonomicznych na Uniwersytecie Michigan, powiedział:
Dominacja amerykańskich producentów samochodów na amerykańskim rynku właśnie się skończyła. Toyota może nie pokonać G.M. ponownie w tym roku, ale fakt, że to zrobili, jest symbolem tego, jak zmieniła się branża. Żaden amerykański producent samochodów nie może uważać się za uprawniony do udziału w rynku tylko dlatego, że jest Amerykaninem.
Zobacz także: General Motors wyprodukuje elektryczne samochody dostawcze!
Toyota liderem sprzedaży w USA
Eksperci wskazują, że to kluczowy moment oznaczający zmiany w całej branży motoryzacyjnej w USA. Zarówno GM, Ford, jak i Stellantis wyprodukowali mniej samochodów, niż oczekiwano w 2021 roku. Przyczyniła się do tego sytuacja na rynkach związana z niedoborem chipów. Jak wskazuje NY Times, Toyota miała większy zapas półprzewodników, dzięki strategii wdrażanej sukcesywnie od 2011 roku. Gdy Japonia zmagała się z trzęsieniem ziemi i tsunami, Toyota postanowiła zwiększyć i utrzymywać większe zapasy w przyszłości. Dzięki temu, gdy inne korporacje zmagały się z niedoborem chipów, Toyota mogła kontynuować produkcję samochodów.
Zobacz także: Spadek sprzedaży Forda w USA wyniósł blisko 7%
W ubiegłym roku Toyota okazała się liderem sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Obecnie producenci starają się dopasować do zmieniającej się struktury rynku. Coraz większe znaczenie zyskują samochody elektryczne. Korporacje wydają dziesiątki milionów na badania pozwalające opracować auto przyszłości. Wydaje się, że wspólnym przeciwnikiem amerykańskich koncernów motoryzacyjnych jest Tesla. Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych lat nikomu nie uda się dogonić Tesli, jeśli chodzi o sprzedaż elektryków ze względu na utrzymującą się niską podaż chipów w branży.
Znajdziesz nas w Google News
4 Komentarze