DrogowyE-commerceInfo z rynkuTransport

Kurierzy InPost przesiadają się na rowery w Poznaniu. Początek rozwoju logistyki rowerowej w stolicy Wielkopolski?

Rowery cargo stają się coraz popularniejsze w kontekście logistyki rowerowej. Dostawy ostatniej mili są problematyczne dla firm kurierskich, głównie ze względu na wysokie koszty oraz emisje. Czy rowery mogą zastąpić furgonetki w centrach dużych miast? 

Kurierzy InPost w Poznaniu wsiądą na rowery

InPost to pierwsza firma kurierska, która zdecydowała się na wdrożenie podobnego rozwiązania w stolicy Wielkopolski. Jak poinformował Rowerowy Poznań, do poznańskiej floty InPostu dołączył rower elektryczny Delibike z przyczepą Delitrailer:

Mówiąc o dostarczaniu przesyłek i towarów rowerami cargo, wiele osób myśli o dystansie wielu kilometrów, na zasadzie Tarnowo Podgórne – centrum Poznania. A to błąd! Rowery cargo przede wszystkim wspierają transport w odległości tzw. „ostatniej mili”. Według ekspertów od transportu, końcowy odcinek dostaw kurierskich jest najdroższy, najbardziej szkodliwy środowisku i najbardziej energochłonnym etapem w całym łańcuchu logistycznym. Dlatego w wielu krajach Europy Zachodniej wielką popularność zdobyły właśnie rowery towarowe.

Ma to wpłynąć na efektywność transportu ostatniej mili, a więc końcowych odcinków. To właśnie końcowy etap procesu logistycznego jest najczęściej najdroższym i najbardziej szkodliwy dla środowiska ze względu m.in. na emisyjność.

Rowerowy Poznań ma nadzieję, że usługa stanie się popularna i coraz więcej firm kurierskich będzie korzystać w Poznaniu z rowerów cargo.

Zobacz także: InPost podnosi ceny swoich usług. Od maja kolejna podwyżka

Rowery cargo w logistyce

Rowery cargo są wykorzystywane w logistyce w wielu europejskich miastach, szczególnie na Zachodzie. Ten środek transportu jest szczególnie popularny w Brukseli, gdzie szacuje się, że jedna na sto dostaw realizowana  jest właśnie w ten sposób. W Londynie oszacowano, że za pomocą roweru cargo można dostarczyć ok. dziesięciu małych paczek na godzinę, a za pomocą tradycyjnej furgonetki jedynie sześć.

Zobacz także: Raport EWL: Co trzeci Ukrainiec planuje zostać w Polsce na dłużej

Logistyka rowerowa jest stosunkowo nową koncepcją. Jej wprowadzenie nie jest możliwe w każdym mieście, ponieważ duże znaczenie geograficzne położenie oraz ale stan dróg. Ponadto rowery mogą przetransportować ograniczony wolumen ładunku. Aby transport był efektywny dla branży logistycznej, liczba kurierów musi być spora. Jednak badania przeprowadzone w Brukseli wskazują, że ok. 25% wszystkich towarów i 50% wszystkich dostaw można dostarczyć za pomocą roweru cargo. Można oczekiwać zatem rozwoju logistyki rowerowej w europejskich miastach.

InPost umożliwi ładowanie aut elektrycznych przy Paczkomatach

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button