E-commerce
Gorące newsy

Problem z fejkowymi recenzjami? Zalando rozwiązało to na swój sposób

Na stronach produktów, odwiedzający już nie widzą żadnych recenzji produktów

Zalando usunęło recenzje produktów ze swojej platformy. Zamiast możliwości publikacji opinii dotyczącej produktu, klienci mogą teraz wypełnić ankietę dotyczącą informacji o produkcie zamieszczonym na stronie.

Zalando usunął recenzje produktów ze strony

Recenzje stanowią ważną część handlu internetowego w Europie. Badania z ubiegłego roku wykazały, że co najmniej 55 procent Niemców opiera swoje decyzje zakupowe w sieci na opiniach. Jednakże powszechnym problemem w branży są również fałszywe recenzje. Komisja Europejska już w przeszłości apelowała do platform internetowych o podjęcie działań przeciwko fałszywym recenzjom. Najwidoczniej Zalando postanowiło podejść do problemu od innej strony i zamiast zmian… po prostu usunęło wszystkie recenzje produktów ze swojej platformy. Kilku specjalistów z sektora online zauważyło tę zmianę i rozpoczęło dyskusję na LinkedIn. Zalando nie ogłosiło jeszcze tej decyzji, więc nie jest jasne, czy to test czy stała opcja.

Czytaj też: Rewolucja cyfrowa: Do 2030 roku wszyscy na świecie mają mieć dostęp do internetu

Jak informuje portal Ecommerce News, na stronach produktów, odwiedzający już nie widzą żadnych recenzji produktów. Platforma nadal udostępnia informacje o produkcie. Poniżej tych informacji, odwiedzający widzą ankietę, w której pytani są, czy dostarczone informacje pomagają im podjąć decyzję o zakupie.

Testy i stała zmiana?

W lipcu platforma wprowadziła funkcję pomiaru ciała, która ma pomagać klientom w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru. Porada opiera się na ich własnych pomiarach, które są zapisywane po zrobieniu dwóch zdjęć użytkownika. Ma to pomóc klientom w znalezieniu właściwego rozmiaru za pierwszym razem. To może oznaczać, że platforma chce przetestować, które czynniki wpływają na jej wskaźniki konwersji i czy recenzje są jednym z takich czynników.

Czytaj też: Zalando wprowadza skanery ciała. Rewolucja czy przesada?

Wzmocnienie więzi z klientami ma dla nas ogromne znaczenie. Możliwość oferowania odpowiedniego dopasowania odgrywa przy tym istotną rolę. Wiemy, jak frustrujące jest oczekiwanie na artykuł i ostatecznie stwierdzenie, że ubranie na nas nie pasuje. Wprowadzając rekomendacje dotyczące rozmiarów na podstawie wymiarów ciała, pomagamy naszym klientom rozwiązać jedno z największych problemów branży modowej. Ponadto, ta funkcja wspiera naszych partnerów, pomagając im lepiej zrozumieć życzenia swoich klientów dotyczące rozmiaru i dopasowania ubrań – wyjaśnia Stacia Carr, Wiceprezes ds. Rozmiaru i Dopasowania w Zalando.

Amazon pozywa administratorów grup na FB za fejkowe recenzje

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button