KolejowyTransport
Gorące newsy

Rosja i Białoruś zbuduje szybką kolej pomiędzy Chinami a Finlandią

Podróż skróci się niemal dwukrotnie.

Pomiędzy Chinami a Finlandią zostanie zbudowana szybka kolej transportowa, dzięki której podróż pomiędzy dwoma krajami skróci się z 10 do 7, lub sześciu dni. Za inwestycje odpowiada rosyjsko-białorusko-kazachska spółka OTLC ERA, czyli United Transport and Logistics Company – Eurasian Rail Alliance. Budowa ma uniezależnić Państwo Środka od coraz droższego frachtu morskiego.

Szybka kolej rozbudzi transport kolejowy między Chinami a Finlandią

Handel pomiędzy Chinami a Finlandią nieprzerwanie rośnie. Jak informuje portal euractiv.com budowa nowej szybkiej kolei pomiędzy obydwoma krajami sprawie, że wymiana handlowa będzie jeszcze bardziej ekologiczna. I co równie istotne — dzięki szybkości nowego połączenia — systematycznie będzie wzrastać. Jak wskazano, zaledwie w ubiegłym roku spółka OTLC Era przetransportowała 60% więcej towarów niż rok wcześniej.

Źródło: UTLC ERA

Zobacz również: Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? Chiny blokują pociągi towarowe do Europy

Dyrektor generalny firmy Aleksei Nikolaevich Grom wskazał, że celem projektu jest znalezienie klientów, którzy szukają „transportu trzy razy szybszego niż transport morski i czterdzieści razy tańszego niż fracht lotniczy”.

Firmie zależy dodatkowo na wsparciu działań proekologicznych. Nie ma co bowiem ukrywać, iż transport morski lub lotniczy odpowiada za znacznie większe zanieczyszczenie środowiska, niż transport kolejowy. W celu marketingowym, spółka opracowała nawet specjalny kalkulator C02, który wskaże, ile ton emisji można zaoszczędzić, jedynie korzystając z kolei.

Obecnie spółka UTLC porusza się po trasie Brest/Bruzhi/Svislach/Kaliningrad – Dostyk/Altynkol. Każdego miesiąca obsługuje nawet 450 pociągów towarowych, a sam tranzyt zajmuje około 5 dni.

United Transport and Logistics Company-Eurasian Rail Alliance
Źródło: UTLC ERA

Co warto podkreślić, jeśli Eurasian Rail Alliance się rozwinie, to Chiny w zdecydowany sposób zyskają na transporcie z krajami nordyckimi. Tym bardziej że w krajach Europy Północnej rozpoczynają się prace budowlane, które połączą sieć fińską ze szwedzką.

Zobacz również: Chiny: surowce rekordowo drogie, zyski przemysłowe rekordowo wysokie

W tym wypadku Chińscy producenci mogą zyskać duże pole do popisu i nowy rynek zbytu, który jest bardzo istotny zwłaszcza w okresie zastojów związanych z pandemią COVID-19.

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Back to top button