PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
MorskiTransport

Powstał kolejny eko-kontenerowiec. Oto potężna OOCL Valencia

OOCL Valencia to siódmy ekologiczny statek o pojemności 24 188 TEU

Przewoźnik Orient Overseas Container Line (OOCL) wprowadził do eksploatacji kolejny gigantyczny kontenerowiec o pojemności 24 000 TEU. Podczas ceremonii w stoczni Nantong COSCO KHI Ship Engineering (NACKS) najnowszy nabytek został nazwany „OOCL Valencia”.

Kontenerowiec OOCL Valencia trafił do eksploatacji

Jak informuje portal Asia Cargo News, OOCL Valencia to siódmy ekologiczny statek o pojemności 24 188 TEU z serii dwunastu zamówionych przez OOCL i jednocześnie pierwszy nowy statek w 2024 roku, który obsługiwać będzie trasę z Azji do Europy.

Yu Tao, dyrektorka i członek komitetu wykonawczego OOCL, powiedziała podczas ceremonii, że w ubiegłym roku OOCL otrzymała ogółem sześć nowych kontenerowców, co znacznie zoptymalizowało strukturę floty zarówno OOCL, jak i całej grupy.

W nowym roku, oprócz OOCL Valencia, wypłynie stąd więcej wysokiej jakości i wydajnych statków – dodała.

Yu Tao dodała, że OOCL będzie nadal pełnić kluczową rolę w globalnym handlu, aktywnie reagować na przyszłe wyzwania i dążyć do dostarczania przewoźnikom lepszych i bardziej ekologicznych, kompleksowych rozwiązań logistycznych i łańcucha dostaw.

OOCL otrzymał kolejny eko-kontenerowiec. Oto potężna OOCL Valencia
OOCL

Czytaj też: OOCL dodaje do floty kolejnego giganta! Oto OOCL Felixstowe 

Większe statki to większe problemy

Większe statki mają na celu uzyskanie korzyści skali i obniżenie kosztów przydziału kontenerów, co mogłoby umożliwić przewoźnikom oferowanie bardziej konkurencyjnych stawek dla załadowców. Od 2012 r. średnia pojemność kontenerowców wzrosła z niecałych 3 tys. TEU do około 4,5 tys. TEU. W ciągu ostatniej dekady zbudowano ponad 50 statków o pojemności ponad 21 000 TEU. Niektórzy eksperci z branży morskiej zakwestionowali jednak opłacalność i stabilność finansową tak dużych statków.

Czytaj też: Ataki na Huti windują ceny ropy. Szlaki handlowe przez Morze Czerwone zagrożone

Matt Stoller, dyrektor badań w American Economic Liberties Project, uważa, że te bardzo duże kontenerowce wymagają większych obiektów i więcej sprzętu do ich obsługi, co wymaga od portów płacenia za zwiększone pogłębianie, nowe magazyny, więcej dźwigów i personelu, a także silniejszej infrastruktury drogowej. Innym powodem, dla którego większość ultra dużych kontenerowców obsługuje głównie Europę i Azję, jest to, że większość amerykańskich portów jest zbyt mała, aby je pomieścić.

Panamski też przyblokowany! Maersk przesiada się na pociągi

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button