Intermodalny

MSC łączy koleją porty w Gdańsku i Gdyni z terminalem w Sławkowie

Gigant logistyczny MSC oferuje transport kontenerów, łącząc północną i południową część kraju. Połączenie będzie realizowane cztery razy w tygodniu, a tranzyt wynosi ok. 12 godzin. 

MSC poszerza ofertę na terenie Polski

MSC uruchomił połączenie między portami Gdańsk i Gdynia a Sławkowem. Pociąg będzie kursował cztery razy w tygodniu w każdą stronę, z czego dwa razy do/z terminalu BCT w Porcie Gdynia oraz dwa razy do/z terminalu DCT w Porcie Gdańsk. Pierwszy raz połączenie na południe zrealizowano 30 listopada. W kierunku Pomorza pociąg wyruszył dwa dni później.

Zobacz także: Poznajcie MSC Seascape. Statek wycieczkowy nieszkodliwy dla środowiska

Połączenie Śląska z Pomorzem decyzją strategiczną

MSC rozwija swoją ofertę usług transportu kolejowego. Uruchomienie połączenia pomiędzy polskimi portami w Gdyni i Gdańsku a terminalem Fortis Logistics w Sławkowie w woj. śląskim ma znaczenie strategiczne dla rozwoju transportu w Polsce. To właśnie na terenie portu w Gdyni przedsiębiorstwo dysponuje własną bazą intermodalną zarządzaną przez spółkę MEDLOG Polska. Obiekt znajduje się na terenie 4 ha gruntu w pobliżu terminalu BCT. Zgodnie z informacjami MSC, pojemność obiektu wynosi 4 tys. TEU. Usługa intermodalna na terenie Polski ma duży potencjał, gdyż łączy ze sobą przemysłowy region Śląska z Pomorzem. To dobry przykład współdziałania dwóch gałęzi transportu, w tym przypadku kolejowo-morskiego. Co więcej, MSC będzie odpowiadał za obie części łańcucha dostaw, zapewniając klientom jeden punkt kontaktu na całej trasie.

Główną zaletą nowego połączenia jest możliwość wyboru pomiędzy dwoma terminalami morskimi. Ponadto połączenie Bałtyk-Śląsk łączy się z usługami morskimi korporacji, nie występują również ograniczenia w zakresie towarów i ich ilości. Według analityków korporacja niedługo prześcignie Maersk, stając się tym samym największym przewoźnikiem kontenerowym na świecie. Szwajcarska firma może pochwalić się największą na świecie linią żeglugową. Nowe połączenie jest szansą dla rozwoju transportu intermodalnego w Polsce. Od momentu powstania centrali w Gdyni w 1998 roku MSC stało się główną linią żeglugową w kraju.

Zobacz także: Terminale intermodalne w Polsce coraz wydajniejsze

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button