E-commerce
Gorące newsy

Czy Metaverse i transakcje NFT to przyszłość e-commerce?

Pod koniec 2021 roku Nike stała się jedną z pierwszych marek, które uruchomiły sklep Metaverse. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy od uruchomienia, Nikeland został odwiedzony przez ponad 7 milionów osób na całym świecie. Odwiedzający Nikeland, który powstał na bazie Roblox, mogą stworzyć awatara, przymierzać i kupować wirtualne produkty oraz wchodzić w interakcje z innymi odwiedzającymi. Czy zatem Metaverse to przyszłość rynku e-commerce?

Metaverse a przyszłość e-commerce

Zakupy w Metaverse są obecnie w powijakach i prawdopodobnie nie są obecnie rozumiane przez wielu konsumentów, ale stanowią przyszłość zakupów online i rynku e-commerce. Niezależnie od tego, czy chodzi o kupowanie towarów wirtualnych, NFT, czy fizycznych towarów i usług, marki coraz odważniej spoglądają w stronę tego rozwiązania.

Dane Google Trends sugerują, że światowe wyszukiwania tematu Metaverse gwałtownie wzrosły od października 2021 roku. Jednak czy konsumenci rozumieją Metaverse? Co ważniejsze, czy są gotowi na zakupy w Metaverse? – zapytał BigCommerce w swoim badaniu Global Consumer Report: Current and Future Shopping Trends survey.

Ankieta poruszała szeroki zakres tematów, ale jedna sekcja była poświęcona przyszłości zakupów online. W wynikach 26% respondentów stwierdziło, że bardzo dobrze rozumie Metaverse, a kolejne 25% odpowiedziało, że słabo rozumie ten temat.

Chociaż wiedza na temat Metaverse pozostawała stosunkowo spójna niezależnie od kraju, odkryliśmy, że pokolenie Z i Millenialsi zgłosili silniejsze zrozumienie niż pokolenie X i Baby Boomers. Ponadto konsumenci o dochodach 100 000 USD lub więcej rocznie, mają tendencję do silniejszego zrozumienia Metaverse, podczas gdy ci, którzy zarabiają mniej niż 25 000 USD rocznie, mają niewielkie lub żadne zrozumienie – napisał BigCommerce.

Jednak nawet gdy marki takie jak Nike inwestują w swoje sklepy Metaverse, badanie wykazało, że 52% osób nie jest skłonnych do robienia zakupów w Metaverse w tej chwili. Tylko 2% stwierdziło, że już robiło zakupy w Metaverse, a 46% stwierdziło, że byłoby chętne, ale jeszcze tego nie zrobiło.

W badaniu, którego autorem jest Shelley Kilpatrick, zadano 4 222 osobom w pięciu krajach (USA, Wielka Brytania, Włochy, Francja i Australia) serię pytań dotyczących ich obecnych nawyków zakupowych, a także ich zrozumienia i chęci w zakresie przyszłych trendów zakupowych. Bez zaskoczenia, pokolenie Z i Millenialsi byli najbardziej skłonni do robienia zakupów w Metaverse, a 58% osób zarabiających ponad 100 000 dolarów rocznie było skłonnych do robienia zakupów lub już to zrobiło.

Czytaj też: Rynek e-commerce rozpędził cyfrową gospodarkę w Polsce

NFT i kryptowaluty

Metaverse to świat wirtualny, ale 51% kupujących w tej przestrzeni chciałoby kupować zarówno fizyczne, jak i wirtualne towary. Ponownie wiek ma znaczenie, ponieważ pokolenie Z częściej preferuje towary wirtualne (19%) w porównaniu z zaledwie 6% osób z pokolenia Baby Boomers. Jako przykład firmy, która z powodzeniem łączy świat wirtualny i fizyczny, BigCommerce wskazał na Balenciaga. W zeszłym roku marka odzieżowa wprowadziła kolekcję wirtualnych strojów i akcesoriów wewnątrz popularnej gry Fortnite i sparowała te wirtualne oferty z limitowanymi wersjami w swoim sklepie i online.

W badaniu BigCommerce większość konsumentów wskazała jednak, że nie ma pojęcia, czym są niewymienialne tokeny NFT. Tylko 23% przyznało się do łagodnego zrozumienia tematu, podczas gdy 21% stwierdziło, że słabo je rozumie. Przy tak małym zrozumieniu rynku niewymienialnych tokenów, BigCommerce ostrzegł marki przed zbyt szybkim wskoczeniem w świat NFT.

Pandemia COVID-19 przyspieszyła wykorzystanie kryptowalut, takich jak Bitcoin, ponieważ kupujący i sprzedawcy detaliczni poszukiwali metod płatności zbliżeniowych. Podczas gdy tylko 5% kupujących używa kryptowaluty do płacenia online, BigCommerce odkrył, że spośród tych, którzy używali kryptowaluty, 66% stwierdziło, że jest to ich preferowana metoda płatności online. Z kryptowaluty częściej korzystali konsumenci, którzy lepiej rozumieli metodę walutową. Niestety dla globalnych marek, to zrozumienie różni się w zależności od kraju, podobnie jak preferowana kryptowaluta.

BigCommerce wyciąga z raportu wniosek, że marki muszą zachować elastyczność i skupić się na trendach, takich jak Metaverse czy kryptowaluty, które będą miały największy wpływ na ich biznes e-commerce.

Patrząc w przyszłość, wciąż jest zbyt wcześnie, aby przewidzieć, czy Metaverse, NFT i kryptowaluty przejdą z futurystycznego do głównego nurtu. Na razie konsumenci wykazują rosnące zainteresowanie tymi nowymi technologiami i ogólną gotowość do odkrywania zakupów w Metaverse i płacenia kryptowalutami – podsumował Kilpatrick.

Czytaj też: Imprezowanie bez wychodzenia z domu? Twórcy MeetClub twierdzą, że to możliwe

Prognozy dla e-commerce: w 2022 roku po raz pierwszy może zostać odnotowany ujemny wzrost

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button