Chiny: Uruchomiono pierwszy w pełni zeroemisyjny terminal kontenerowy
Chiny zadeklarowały, że do 2060 roku kraj będzie opierał się na zeroemisyjności. I choć Pekin obiecał, że do tego będzie dążyć, to wciąż Państwo Środka generuje tysiące ton CO2 do atmosfery. Niemniej jednak ostatnia inwestycje w porcie Tianjin udowadnia, że chiński rząd na poważnie myśli o przekształceniu swojej gospodarki. Wszystko dlatego, że w porcie Tianjin w północno-wschodnich Chinach uruchomiono pierwszy na świecie w pełni zeroemisyjny i inteligentny terminal kontenerowy.
Chiny otwierają pierwszy na świecie zeroemisyjny i inteligentny terminal kontenerowy
Jak informuje agencja Xinhua, inteligentny terminal kontenerowy o zerowej emisji dwutlenku węgla został uruchomiony w północnochińskim porcie Tianjin. Jego budowa trwała 21 miesięcy, a jego przepustowość roczna wynosi 2,5 mln TEU, z możliwością przyjęcia 200 tysięcy ton towarów.
Zobacz także: Trasa kolejowa z Chin do Laosu została ukończona!
Terminal posiada inteligentny system sterowania, który opiera się o technologię sztucznej inteligencji. Tak zwany „mózg centralny’ może zanalizować w trybie automatycznym najlepsze plany załadunku i rozładunku oraz kontrolować każdy sprzęt. Prowadzi to jednocześnie do zwiększonej wydajności o 20%, kiedy porównamy go do tradycyjnych terminali kontenerowych.
Dzięki inteligentnemu systemu transportu poziomego będzie również możliwa integracja wszelkich informacji związanych z produkcją w czasie rzeczywistym. System posiada różne czujniki, między innymi radary laserowe i wysoko zaawansowane kamery obsługujące wysoką rozdzielczość HD. W terminalu zainstalowano również stację bazową z systemem nawigacji satelitarnej BeiDou. Dzięki temu system może osiągnąć bardzo precyzyjne pozycjonowanie dzięki technologii 5G.
Zobacz również: Chiny zwiększyły dostawy katarskiego gazu, aby złagodzić kryzys w kraju
Co więcej, terminal w porcie Tianjin jest w pełni zasilany energią wiatrową i fotowoltaiczną, dzięki czemu minimalizuje się negatywny wpływ na środowisko. Wszystko to sprawia, że użycie energii zostało obniżone o 17% w porównaniu do tradycyjnych terminali. To z kolei wpływa na jego atrakcyjność w obliczu uzyskania oszczędności, przy jednoczesnej minimalizacji emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
Źródło: News.cn
Znajdziesz nas w Google News
2 Komentarze