Info z rynku

Tesla z rekordem w Chinach! Europa będzie następna?

Sprzedaż samochodów osobowych wyprodukowanych przez Teslę w Chinach osiągnęła kolejny rekord. Tym samym firma pozostaje bezkonkurencyjna na rynku. Tesla z rekordem w Chinach dziwi analityków, którzy przewidują, że marka może wkrótce podbić również rynek europejski. 

Wyczekiwany sukces szanghajskiej fabryki

We wrześniu amerykańska korporacja sprzedała 56 006 samochodów w Chinach, a więc największą liczbę od czasu utworzenia nowoczesnej fabryki w Szanghaju. Powodzeniem wśród Chińczyków cieszyły się przede wszystkim sedany Modelu 3 i Model Y. Ich sprzedaż wzrosła o 26% w porównaniu do sierpnia. To pokazuje przewagę, jaką ma Tesla nad chińskimi pojazdami elektrycznymi. Najwięksi rodzimi producenci  (Nio i Xpeng) odpowiadają za sprzedaż 10 000 pojazdów w poprzednim miesiącu. Wrześniowe wyniki są dowodem na przezwyciężenie przez Teslę globalnego kryzysu związanego z podażą komponentów, ze szczególnym uwzględnieniem chipów. Partia, wspierając chińskie startupy, niejednokrotnie odradzała zakup Tesli, argumentując, że firma podejrzewana jest o podsłuchiwanie wysoko postawionych polityków w Państwie Środka. Jednak, jak pokazują najnowsze dane, konsumenci nie zrezygnowali z amerykańskich samochodów.

Zobacz także: Nawet Elon Musk dostrzega, że Tesla ma problem z łańcuchem dostaw

Tesla z rekordem w Chinach – który kraj będzie następny?

Ze względu na niedobór podzespołów, Tesla była zmuszona do podniesienia cen samochodów. Jednak marka wciąż zdobywa nowych klientów. Zgodnie ze statystykami, Tesla odpowiada za 74% rejestracji e-samochodów w USA. Poniższy wykres również udowadnia, że Tesla gruntuje swoją pozycję na europejskim rynku. Zgodnie z danymi z marca 2021 roku Tesla Model 3 to najczęściej kupowany samochód elektryczny w Europie. Pomimo że w kolejnych miesiącach Tesla zaczęła tracić na rzecz Volkswagena, nowoczesna fabryka Giga Berlin ma umożliwić podbój rynku europejskiego.

Wykres 1. Sprzedaż elektryków w Europie na początku 2021 roku. 

Źródło: https://orpa.pl/tesla-zdominowala-sprzedaz-elektrykow-w-usa/

Trudno jednak ocenić potencjał Tesli na polskim rynku. Warto jednak zaznaczyć, że samochód kwalifikuje się do programu „Mój elektryk” dla posiadaczy karty dużej rodziny. Nie można zaprzeczyć, że marka zyskuje międzynarodową popularność zarówno w USA, Azji, jak i w Europie. Należy oczekiwać, że wkrótce stanie się alternatywą dla klasycznych europejskich modeli. Wciąż jednak pozostaje kwestia dostosowania infrastruktury do samochodów elektrycznych. W Polsce te zmiany postępują zbyt wolno, aby mówić o elektrycznej rewolucji na naszych drogach.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button