DrogowyE-commerceTransport

USA: DHL Express podnosi stawki spedytorom o 5,9%. Powód jest jeden

DHL Express ogłosił wyższe stawki dla amerykańskich przewoźników o 5,9%. Ruch ten pokrywa się z podwyżką wprowadzoną w tym samym czasie przez FedEx. Obie firmy informują, że powodem jest rosnąca inflacja i koszty transportu. Spowoduje to tym samym wzrost kosztów przesyłek dla klientów indywidualnych w całych Stanach Zjednoczonych.

DHL Express i FedEx zwiększają ceny za przesyłki. Winna wzrastająca inflacja i rosnące koszty transportu

Od pierwszego stycznia 2022 roku, DHL wprowadzi podwyżki stawek dla nadawców paczek. Tym samym firma zdecydowała się na takie same wzrosty cen, jak FedEx, przez co ostatecznie to klient docelowy zapłaci więcej. UPS jeszcze nie ogłosił podwyżek, ale eksperci wskazują, że jest to jedynie kwestia czasu.

Zobacz również: DHL wydał 100 mln euro na projekt elektryka. Projekt okazał się nieopłacalny

Potwierdził to Mike Parra, dyrektor generalny amerykańskiego oddziału Deutsche Post AG:

Mamy do czynienia z ogólną inflacją, którą musimy pokryć.

Parra wskazał również, że wzrastają koszty budowy infrastruktury oraz samego transportu — samolotów, ciężarówek itd. Nie jest to jednak pierwsza podwyżka cen, jaką wprowadza amerykańska filia DHL Express. W 2020 było to średnio 5,9%, a w bieżącym roku 4,9%.

Co więcej jak informuje Wall Street Journal, firma poinformowała w zeszłym miesiącu, że zainwestuje ponad 360 milionów dolarów w modernizacje i budowę nowych magazynów w Ameryce Północnej i Południowej. Dodatkowo zwiększy flotę samolotów transportowych, które obecnie stają się najważniejszym środkiem logistycznym pomiędzy USA a Azją. Wszystko przez wzrastające ceny frachtu morskiego, które obecnie wynoszą kilkukrotnie wyższe stawki, niż przed pandemią.

Zobacz więcej: Rekordowe ceny frachtu. Nawet 200 000 USD za dniówkę wynajęcia statku

Sytuację skomentowała Cathy Roberson, szefowa firmy badawczej i konsultingowej Logistics Trends & Insights LLC. Według niej rosnące ceny, a także coraz większa groźba stagflacji, mogą wywołać zmiany w zarządzaniu logistyką przez przedsiębiorstwa.

Sprzedawcy detaliczni mogą być zmuszeni do ponownego przemyślenia całej oferty 'darmowej wysyłki', którą zapewniają swoim klientom. Nadawcy prędzej czy później będą musieli zwiększyć koszty, ponieważ nie będą mogli absorbować rosnących cen przesyłek. […] Muszą je przenieść na klientów w taki, czy inny sposób.

Zobacz więcej: Globalna stagflacja staje się faktem przez zerwanie łańcuchów dostaw?

Zatem prędzej czy później trend może się rozpowszechnić także na inne kraje, a tym samym na końcu i tak więcej zapłaci klient detaliczny.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button