DrogowyTransport

Niemcy wprowadzą pojazdy autonomiczne w publicznym transporcie

Elektryczne pojazdy chińskiego producenta Nio są wyposażone w technologię kamer i czujników

Pasażerowie w niemieckim mieście Darmstadt będą mogli od maja jeździć w transporcie publicznym autonomicznym pojazdem. Deutsche Bahn, przy wsparciu niemieckiego Ministerstwa Transportu, planuje wprowadzić w heskim mieście pojazdy autonomiczne w transporcie publicznym na żądanie.

Pojazdy autonomiczne w publicznym transporcie?

Deutsche Bahn przekonuje, że autonomiczne samochody mogą rozwiązać problem niedoboru kierowców. Według DB pojazdy autonomiczne to pierwsze na świecie rozwiązanie w publicznym transporcie. Testowa eksploatacja 15 pojazdów będzie możliwa dzięki dotacji z ministerstwa transportu w wysokości czterech milionów euro.

Szczególnie na obszarach wiejskich zapotrzebowanie na transport publiczny osiąga swoje ekonomiczne granice. Ponadto do 2030 roku w Niemczech będzie brakowało około 87 tysięcy kierowców autobusów. Ta kombinacja stanowi poważny problem, ponieważ potrzebujemy transportu publicznego, aby osiągnąć nasze cele klimatyczne. Autonomiczne pojazdy elektryczne, które można wezwać, są zatem przełomem dla rozwiązań w zakresie transportu wiejskiego. To nie science fiction, ale część naszego transportu publicznego od przyszłego roku – powiedział minister transportu Volker Wissing.

Transport w Niemczech emituje znacznie więcej CO₂ niż jest to dozwolone – cała branża ma ogromne zaległości w realizacji celów klimatycznych. W ubiegłym roku Rada Ekspertów ds. Klimatu wydała surowy wyrok na temat planu klimatycznego Wissinga.

Czytaj też: Microsoft planuje zainwestować w autonomiczne ciężarówki Gatik

Transport dla mieszkańców wsi

DB uważa, że transport na żądanie może być przyszłością dla mieszkańców obszarów wiejskich, bez konieczności posiadania własnych samochodów przez mieszkańców wsi.

Pojazdy autonomiczne to ogromna szansa na postęp w zakresie mobilności na obszarach wiejskich. Będziemy dokładnie testować nową technologię, aby zapewnić, że nasi pasażerowie czują się komfortowo i bezpiecznie docierają do celu – powiedziała Evelyn Palla, członek zarządu ds. transportu regionalnego w Deutsche Bahn AG.

Pierwszy pojazd ma wyjechać na niemieckie ulice w maju przyszłego roku, a z czasem dołączą do niego kolejne. Będą one stopniowo integrowane z systemem linii transportowych na żądanie w Darmstadt („HeinerLiner”) i w dzielnicy Offenbach („kvgOF Hopper”). Elektryczne pojazdy chińskiego producenta Nio są wyposażone w technologię kamer i czujników firmy Mobileye, natomiast obsługą na żądanie wraz z oprogramowaniem zajmują się spółki zależne Deutsche BahnIoki i Clevershuttle.

Czytaj też: Ekologia martwi i intryguje, ale nie skłania do poświęceń

Niemiecka firma dostarczy do Sydney autonomiczne metro

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button