E-commerceInfo z rynkuIntermodalnyTransport

Pocztex ma nowe logo. Poczta Polska wprowadza kolejne zmiany

Pocztex ma ambicje, aby zdominować polski rynek e-commerce. Poczta Polska wprowadza zmiany, które mają wzmocnić jej pozycję na rynku KEP (kurier, ekspres, paczka). Zmiany wizualne i nowe logo to pierwsze kroki, które mają przyciągnąć klientów konkurencyjnych firm. 

Czy Poczta Polska idzie z duchem czasu?

Nowe logo marki Pocztex nawiązuje do polskich tradycji. Białe skrzydło symbolizuje szybkość w dostarczaniu przesyłek, ale również podkreśla 100% polski kapitał marki. Zabieg marketingowy ma unowocześnić wizerunek Poczty Polskiej, która często postrzegana jest jako przestarzała instytucja o niskiej konkurencyjności. Wraz z rozwojem branży e-commerce rośnie popyt na usługi kurierskie. Poprzez wprowadzone wielopłaszczyznowe zmiany Pocztex ma przyciągnąć nowych klientów detalicznych.

Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej S.A. w oficjalnym oświadczeniu poinformował, że:

Rozwój usług kurierskich to jeden ze strategicznych kierunków rozwoju Poczty Polskiej, obok usług logistycznych i cyfrowych. Musimy odpowiadać na potrzeby naszych klientów, stąd szereg zmian zaplanowanych w tym roku, których wdrażanie właśnie rozpoczęliśmy. Poczta jest jedynym polskim podmiotem kurierskim działającym w naszym kraju, nowe biało-czerwone barwy Pocztex będą to podkreślać.

Czytaj również: Poczta Polska inwestuje w automatyzację procesów logistycznych

Czy Pocztex okaże się konkurencją dla liderów branży?

Na podstawie słów Andrzeja Bodzionnego, wiceprezesa zarządu Poczty Polskiej S.A., jeszcze w tym roku ma się ukazać nowa oferta Pocztex, która będzie konkurencyjna dla liderów branży kurierskiej w Polsce. Platforma usługowa ma spełniać nowoczesne standardy narzucane przez konkurencję, a zasady nadawania przesyłek mają być bardziej przejrzyste. Trwają intensywne prace nad nowym działem logistycznym, który ma zapewnić szybki czas dostawy przesyłek.

Średnioroczne wzrosty na rynku KEP oscylują w granicach 15–16%. Przyrost ten stanowi idealne środowisko do rozwoju branży kurierskiej. Pocztex zaprowadza prokonsumenckie zmiany, aby zerwać z przestarzałym wizerunkiem. Optymalizacja procesów i nowa infrastruktura ma przyczynić się do wzrostu konkurencyjności, a tym samym osłabienia pozycji gigantów takich jak DHL czy DPD na polskim rynku. Kierunki zmian określane są w trzech słowach: blisko, szybko, wygodnie.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button