Pocztex ma nowe logo. Poczta Polska wprowadza kolejne zmiany

Pocztex ma ambicje, aby zdominować polski rynek e-commerce. Poczta Polska wprowadza zmiany, które mają wzmocnić jej pozycję na rynku KEP (kurier, ekspres, paczka). Zmiany wizualne i nowe logo to pierwsze kroki, które mają przyciągnąć klientów konkurencyjnych firm.
Czy Poczta Polska idzie z duchem czasu?
Nowe logo marki Pocztex nawiązuje do polskich tradycji. Białe skrzydło symbolizuje szybkość w dostarczaniu przesyłek, ale również podkreśla 100% polski kapitał marki. Zabieg marketingowy ma unowocześnić wizerunek Poczty Polskiej, która często postrzegana jest jako przestarzała instytucja o niskiej konkurencyjności. Wraz z rozwojem branży e-commerce rośnie popyt na usługi kurierskie. Poprzez wprowadzone wielopłaszczyznowe zmiany Pocztex ma przyciągnąć nowych klientów detalicznych.
Coraz bliżej 🙂 #pocztex #kurier #OdbiorwPunkcie pic.twitter.com/KKNL4E4CyR
— PocztaPolska (@PocztaPolska) September 13, 2021
Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej S.A. w oficjalnym oświadczeniu poinformował, że:
Rozwój usług kurierskich to jeden ze strategicznych kierunków rozwoju Poczty Polskiej, obok usług logistycznych i cyfrowych. Musimy odpowiadać na potrzeby naszych klientów, stąd szereg zmian zaplanowanych w tym roku, których wdrażanie właśnie rozpoczęliśmy. Poczta jest jedynym polskim podmiotem kurierskim działającym w naszym kraju, nowe biało-czerwone barwy Pocztex będą to podkreślać.
Czytaj również: Poczta Polska inwestuje w automatyzację procesów logistycznych
Czy Pocztex okaże się konkurencją dla liderów branży?
Na podstawie słów Andrzeja Bodzionnego, wiceprezesa zarządu Poczty Polskiej S.A., jeszcze w tym roku ma się ukazać nowa oferta Pocztex, która będzie konkurencyjna dla liderów branży kurierskiej w Polsce. Platforma usługowa ma spełniać nowoczesne standardy narzucane przez konkurencję, a zasady nadawania przesyłek mają być bardziej przejrzyste. Trwają intensywne prace nad nowym działem logistycznym, który ma zapewnić szybki czas dostawy przesyłek.
Jest! Nowa identyfikacja wizualna to początek modyfikacji usługi #Pocztex. Unowocześniony znak graficzny będzie widoczny w komunikacji marki oraz na strojach i samochodach kurierów. https://t.co/ulR4p9mU99 pic.twitter.com/khdFvBsw58
— PocztaPolska (@PocztaPolska) September 13, 2021
Średnioroczne wzrosty na rynku KEP oscylują w granicach 15–16%. Przyrost ten stanowi idealne środowisko do rozwoju branży kurierskiej. Pocztex zaprowadza prokonsumenckie zmiany, aby zerwać z przestarzałym wizerunkiem. Optymalizacja procesów i nowa infrastruktura ma przyczynić się do wzrostu konkurencyjności, a tym samym osłabienia pozycji gigantów takich jak DHL czy DPD na polskim rynku. Kierunki zmian określane są w trzech słowach: blisko, szybko, wygodnie.
Jeden komentarz