Sztuczna inteligencja zabezpieczy kontenerowce. Ruszyły testy Orca AI
Izraelska firma Orca AI rozpoczęła współpracę z japońską spółką Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK), należącą do Mitsubishi. W jednym ze statków NYK zainstalowano specjalny system bezpieczeństwa oparty na sztuczną inteligencję. Dzięki temu zabiegowi można uniknąć ewentualnych kolizji oraz innych katastrof morskich.
Sztuczna inteligencja Orca AI na kontenerowcach uchroni przed ewentualnymi katastrofami i wypadkami?
Jak informuje portal Electrek rozpoczęły się testy nawigacji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Za projekt odpowiedzialna jest firma Orca AI, która ma nadzieję zwiększyć światowe bezpieczeństwo transportu morskiego.
Jest to istotne, ponieważ statystycznie corocznie dochodzi nawet do około 4000 wypadków morskich, które w mniejszym lub większym stopniu kończą się destrukcją statku. Zaliczają się do tego zarówno małe kolizje jak również katastrofy, które niszczą lokalny ekosystem.
Z tego powodu konieczne jest wprowadzenie systemu bezpieczeństwa, które wspomoże załogi statków, między innymi poprawiając widoczność w trudnych warunkach. To z kolei pomoże zapobiec błędom ludzkim, które notorycznie wydarzają się na morzach i oceanach.
Using #AI to improve road #transport could lead to gains for the EU economy – perhaps even of the order of between €231 and €275 millionhttps://t.co/SOcjbZEyqk pic.twitter.com/NtewR1usl4
— EP Research Service (@EP_ThinkTank) September 2, 2021
Przemytnicy znaleźli sposób, aby omijać sankcję wobec Korei Północnej
Tymczasem jak twierdzą producenci, system nawigacji AI i unikania kolizji Orca AI pomoże załogom w podejmowaniu świadomych decyzji, minimalizując jednocześnie zagrożenie. Twórcy przekonują, że dzięki systemowi takie wypadki, jak zablokowanie Kanału Sueskiego już nigdy więcej się nie powtórzą. A to może wyznaczyć nowy standard w transporcie morskim, który potrzebuje nowych technologii w poprawie bezpieczeństwa.
Doskonale zdają sobie z tego sprawę twórcy projektu. Jak uważa Yarden Gross, dyrektor generalny i współzałożyciel Orca AI:
Wyzwania stojące przed przemysłem morskim są liczne i istnieje ciągła potrzeba zwiększenia bezpieczeństwa żeglugi, utrzymania handlu i ochrony środowiska morskiego. Przyjmując system automatycznego rozpoznawania celu statku i wykorzystując technologię, możemy stworzyć połączony przemysł morski, który jest w stanie chronić załogę i ładunek poprzez natychmiastową identyfikację zagrożeń.
Jesteśmy zachwyceni bliską współpracą z Nippon Yusen Kabushiki Kaisha w odkrywaniu tego, co nas czeka i przybliżaniu branży o krok do w pełni autonomicznych statków.
Statek Sea Bird rozbił się u wybrzeży Grecji. Wpłynął na drobnicowiec
Na czym polega system sztucznej inteligencji Orca Ai na kontenerowcach?
Orca AI jest twórcą platform oprogramowania bezpieczeństwa zaprojektowanych specjalnie dla statków morskich. Założona w 2018 roku przez dwóch ekspertów w dziedzinie technologii morskiej, firma łączy czujniki z istniejącymi systemami bezpieczeństwa na pokładzie. Dzięki temu może poprawić bezpieczeństwo i nawigację statków na zatłoczonych trasach morskich.
System wprowadzony przez Orca AI polega na zainstalowaniu kamer pracujących 24/7. Dzięki temu system automatycznie rozpoznaje inne obiekty i na bieżąco mierzy bezpośrednią od nich odległość. Co ciekawe, system nakłada na siebie informacje z urządzeń nawigacyjnych, w tym nazwy statków i odległość, dzięki czemu kapitan statku może mieć dokładną wiedzę o otaczających go okrętach. Cała platforma jest zintegrowana z tabletem lub monitorem dotykowym na pokładzie statku.
Jak wskazuje producent, wszystkie wykonane zdjęcia są analizowane na bieżąco z wykorzystaniem sztucznej inteligencji na serwerze Orca Ai. Tam z kolei wykorzystywane jest uczenie maszynowe oraz zdalnie aktualizowane oprogramowanie pokładowe. To z kolei poprawia wydajność oraz zwiększa współczynnik rozpoznawania.
Wykonane zdjęcia otoczenia są analizowane przy użyciu sztucznej inteligencji (AI) na serwerze Orca AI, który wykorzystuje uczenie maszynowe, a następnie zdalnie aktualizuje oprogramowanie pokładowe. Mechanizm ten poprawia wydajność, taką jak współczynnik rozpoznawania, poprzez ciągłe użytkowanie.
200-metrowy statek rozbił się u wybrzeży Japonii niszcząc środowisko
Oprócz przechwyconego obrazu wideo, informacje z instrumentów nawigacyjnych są przesyłane do serwera i wyświetlane razem z danymi wideo. A to z kolei umożliwia stałe monitorowanie ruchu statku i sprawdzanie sytuacji z biura lądowego.
Obecnie trwają testy systemu, które rozpoczęły się 30 sierpnia. Mają one na celu zweryfikowanie zdolności wykrywania i udoskonalenie algorytmów wykrywania celów. Ponadto dzięki testom polepszy się uczenie maszynowe oprogramowania, a także zwiększy współczynnik rozpoznawania obiektów.
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz