DrogowyInfo z rynkuTransport

Rozpoczynają się testy rzeczywiste elektrycznej ciężarówki Volta Zero

W ramach walki ze zmianami klimatu coraz więcej państw oczekuje modernizacji transportu. W tym celu proponowane są dotacje rządowe, które zwłaszcza w Unii Europejskiej są coraz istotniejsze. Z tego powodu zarówno giganci motoryzacyjni, jak i mniejsi dostawcy wyczuli bardzo istotną niszę. Jednym z takich obszarów jest budowa ciężarówek elektrycznych, w których prym chce wieść szwedzka firma Volta Trucks. Ich najnowszy prototyp Volta Zero właśnie rozpoczął testy w warunkach rzeczywistych.

Volta Trucks rozpoczęła testy modelu Zero w warunkach rzeczywistych

Wiele największych korporacji na świecie pracuje nad stworzeniem ciężarówek elektrycznych, które będą zarówno energooszczędne, jak i ich zdolności przejazdowe były wartościowe. Przykładem jest ciężarówka elektryczna Volvo FE Electric, która jest produkowana w Polsce.

Źródło: Volta Trucks

Niemniej jednak o zdobycie swojego uznania walczy także wcześniej wspomniana firma Volta Trucks, której prototyp Volta Zero już posiada komponenty produkcyjne. Jak informuje firma Volta, prototypowy pojazd powstał w zaledwie osiem miesięcy, przechodząc od szkicu do działającego pojazdu.

Volta Zero to w pełni elektryczny, 16-tonowy pojazd użytkowy przeznaczony do logistyki na terenach miejskich. W prototypie zastosowano ramę podwozia i układ napędowy o specyfikacji produkcyjnej.

Obecnie głównym zadaniem pojazdu jest testowanie właściwości elektromechanicznych i termicznych. Ważną kwestią jest sprawdzenie akumulatora wysokiego napięcia dostarczonego przez firmę zewnętrzną o nazwie Proterra. Ponadto zadaniem prototypu jest sprawdzenie tylnej osi oraz silnika elektrycznego i przekładni eAxle firmy Meritor.

Choć Volta Zero wygląda jak połączenie ciężarówki z autobusem, to jednak może się podobać

Normy produkcyjne dotyczą jedynie większości komponentów, natomiast nadwozie wciąż zostało przygotowane jedynie do testów i ochrony kierowcy. Prototyp posiada jedynie płaską platformę, podczas gdy pojazd produkcyjny będzie posiadał na stanie tradycyjną skrzynię ładunkową.

Przedstawiciel firmy Ian Collins przekazał, że:

Rozpoczęcie testów i oceny pierwszego prototypu Volta Zero jest kamieniem milowym na naszej drodze do jego produkcji. Jest także ekscytującym momentem dla całego zespołu Volta Trucks i naszych klientów. Osiągnięcie tego przełomowego momentu w ciągu zaledwie ośmiu miesięcy jest doskonałym przykładem zwinnego i elastycznego podejścia, jakie stosujemy na co dzień w Volta Trucks.

Collins dodał również, że:

Pracujemy w szybkim tempie, aby mieć pewność, że możemy szybko wprowadzić na rynek w pełni elektryczne pojazdy użytkowe o zerowej emisji. Wszystko dlatego, że nasi klienci potrzebują pojazdów tak szybko, jak to możliwe. Musimy również przejść przez kompleksowy i dokładny program rozwojowy. Jednakże rozpoczęcie testów prototypów jest dowodem na to, że jesteśmy na dobrej drodze do dostarczenia pojazdów produkcyjnych, na czas. I to do końca przyszłego roku.

Firma będzie sprawdzać model Zero w ciągu najbliższych miesięcy. W ramach testów pojazd będzie poddany niskim i wysokim temperaturom. Ponadto zespół inżynierów planuje zyskać jak najwięcej doświadczenia i potrzebnych informacji do przyszłych analiz konstrukcyjnych. Plany są jednak bardzo ambitne, ponieważ według strategii producenta, model Volta Zero trafi do produkcji seryjnej już pod koniec 2022 roku.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button