Rozpoczynają się testy rzeczywiste elektrycznej ciężarówki Volta Zero
W ramach walki ze zmianami klimatu coraz więcej państw oczekuje modernizacji transportu. W tym celu proponowane są dotacje rządowe, które zwłaszcza w Unii Europejskiej są coraz istotniejsze. Z tego powodu zarówno giganci motoryzacyjni, jak i mniejsi dostawcy wyczuli bardzo istotną niszę. Jednym z takich obszarów jest budowa ciężarówek elektrycznych, w których prym chce wieść szwedzka firma Volta Trucks. Ich najnowszy prototyp Volta Zero właśnie rozpoczął testy w warunkach rzeczywistych.
Volta Trucks rozpoczęła testy modelu Zero w warunkach rzeczywistych
Wiele największych korporacji na świecie pracuje nad stworzeniem ciężarówek elektrycznych, które będą zarówno energooszczędne, jak i ich zdolności przejazdowe były wartościowe. Przykładem jest ciężarówka elektryczna Volvo FE Electric, która jest produkowana w Polsce.
Niemniej jednak o zdobycie swojego uznania walczy także wcześniej wspomniana firma Volta Trucks, której prototyp Volta Zero już posiada komponenty produkcyjne. Jak informuje firma Volta, prototypowy pojazd powstał w zaledwie osiem miesięcy, przechodząc od szkicu do działającego pojazdu.
Volta Zero to w pełni elektryczny, 16-tonowy pojazd użytkowy przeznaczony do logistyki na terenach miejskich. W prototypie zastosowano ramę podwozia i układ napędowy o specyfikacji produkcyjnej.
Obecnie głównym zadaniem pojazdu jest testowanie właściwości elektromechanicznych i termicznych. Ważną kwestią jest sprawdzenie akumulatora wysokiego napięcia dostarczonego przez firmę zewnętrzną o nazwie Proterra. Ponadto zadaniem prototypu jest sprawdzenie tylnej osi oraz silnika elektrycznego i przekładni eAxle firmy Meritor.
Volta Zero, the first purpose-built full-electric large commercial vehicle will make its French debut at a series of events, starting in Paris on Monday 15 Feb. ICE commercial vehicles will be banned from operating in Paris from 2024 #Evs #VoltaZero pic.twitter.com/So1VYU0unb
— Geraldine Herbert (@GerHerbert1) February 11, 2021
Choć Volta Zero wygląda jak połączenie ciężarówki z autobusem, to jednak może się podobać
Normy produkcyjne dotyczą jedynie większości komponentów, natomiast nadwozie wciąż zostało przygotowane jedynie do testów i ochrony kierowcy. Prototyp posiada jedynie płaską platformę, podczas gdy pojazd produkcyjny będzie posiadał na stanie tradycyjną skrzynię ładunkową.
Przedstawiciel firmy Ian Collins przekazał, że:
Rozpoczęcie testów i oceny pierwszego prototypu Volta Zero jest kamieniem milowym na naszej drodze do jego produkcji. Jest także ekscytującym momentem dla całego zespołu Volta Trucks i naszych klientów. Osiągnięcie tego przełomowego momentu w ciągu zaledwie ośmiu miesięcy jest doskonałym przykładem zwinnego i elastycznego podejścia, jakie stosujemy na co dzień w Volta Trucks.
Collins dodał również, że:
Pracujemy w szybkim tempie, aby mieć pewność, że możemy szybko wprowadzić na rynek w pełni elektryczne pojazdy użytkowe o zerowej emisji. Wszystko dlatego, że nasi klienci potrzebują pojazdów tak szybko, jak to możliwe. Musimy również przejść przez kompleksowy i dokładny program rozwojowy. Jednakże rozpoczęcie testów prototypów jest dowodem na to, że jesteśmy na dobrej drodze do dostarczenia pojazdów produkcyjnych, na czas. I to do końca przyszłego roku.
Firma będzie sprawdzać model Zero w ciągu najbliższych miesięcy. W ramach testów pojazd będzie poddany niskim i wysokim temperaturom. Ponadto zespół inżynierów planuje zyskać jak najwięcej doświadczenia i potrzebnych informacji do przyszłych analiz konstrukcyjnych. Plany są jednak bardzo ambitne, ponieważ według strategii producenta, model Volta Zero trafi do produkcji seryjnej już pod koniec 2022 roku.
3 Komentarze