Opel otrzyma aż 437 mln euro dotacji na budowę fabryki akumulatorów

W związku z zaburzeniami łańcuchów dostaw, niemiecki ministerstwo gospodarki zadecydowało o przyznaniu dotacji 437 mln euro firmie Opel. Pieniądze zostaną przeznaczone na budowę fabryki akumulatorów w Kaiserslautern, w ramach inicjatywy wsparcia rodzimych przedsiębiorstw motoryzacyjnych. To także pokłosie ciągnących się problemów z dostawami i zastojów w portach.
Niemcy inwestują w rodzime fabryki akumulatorów. Chcą uniezależnić się od azjatyckich dostaw
Jak informuje portal Euractiv rynek akumulatorów przeznaczonych do pojazdów elektrycznych (EV) jest zdominowany przez producentów azjatyckich. Z tego powodu Unia Europejska pragnie zmienić obecną praktykę uzależnienia się do dostaw niezbędnych komponentów. Tym samym UE chce wzmocnić rodzimych producentów i uzyskać wymaganą przewagę konkurencyjną. Z tego powodu Opel zyska wsparcie finansowe, niezbędne do wybudowania planowanej inwestycji.
Toyota i Volkswagen wstrzymują produkcję przez braki mikrochipów
Niemcy widzą w tym również korelacje pomiędzy wsparciem biznesu krajowego a redukcją zanieczyszczeń związanych z transportem morskim, co z kolei jest dodatkowym walorem planowanej inwestycji.
Plan jednak nie jest nowy, ponieważ już w 2019 roku Berlin zobowiązywał się do zainwestowania 3 miliardów euro w projekty produkcji ogniw akumulatorowych. To według szacunków przyniesie 13 mld euro zysków oraz utworzy 10 000 miejsc pracy.
Według zapewnień niemieckiego ministerstwa transportu, 51 milionów euro z planowanej dotacji będzie pochodziło z budżetu kraju związkowego Nadrenia-Palatynat. Reszta środków zostanie przekazana z kasy federalnej.
Unterwegs nach Kaiserslautern zu Opel: Ich werde gemeinsam mit MP Dreyer Förderbescheid über 437 Mio übergeben: Für die Produktion der modernsten & nachhaltigsten Batteriezellen für E-Autos! Für 500.000 Autos/Jahr!
Gut für Klima, Umwelt, Mobilität und Jobs!— Peter Altmaier (@peteraltmaier) September 2, 2021
Opel zyska ogromne środki na rozwój swoich placówek
Euractiv informuje również, że:
Fundusze te są uzupełnieniem 2 miliardów euro zainwestowanych w projekt przez firmy zaangażowane w joint venture – znane jako „Automotive Cell Company”. Należy do niego Opel, koncern Stellantis oraz francuski producent baterii Saft.
Awaria autobusu elektrycznego w Warszawie. Zablokował ruch w centrum
Planowana inwestycja, której wydajność określa się nawet na uzyskanie 24 gigawatów na godzinę (GWh), ma powstać już w 2025. Według przedstawionych dokumentów fabryka Opla ma produkować ogniwa akumulatorowe dla około pół miliona pojazdów elektrycznych rocznie.
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz