Małaszewicze osiągnęły rekord przepustowości. 18 składów w jedną dobę
29 sierpnia terminal PKP Cargo osiągnął rekordową przepustowość w bramie „Nowego Jedwabnego Szlaku”, czyli Terminalu Małaszewicze. Po raz pierwszy w ciągu dnia przejechało 18 składów na wyjeździe oraz 15 składów na wjeździe.
Terminal Małaszewicze przy granicy z Białorusią osiąga kolejne rekordy przepustowości
Jak przekazał portal NaKolei.pl ostatni rekord, do którego doszło 29 sierpnia, oznacza średnio-dobowy wynik 16,5 składu szerokotorowego. Wzrost jest podyktowany rekordowymi zamówieniami online z Dalekiego Wschodu i popularnością sprzedaży internetowej. Tak wysoki wynik jest dowodem na elastyczność układu torowego i wysoką skutecznością synchronizacji operacji przewozowych.
Nowy Jedwabny Szlak: Nowe połączenie PKP Cargo Connect Gliwice – Chiny
Znaczenie terminalu Małaszewicze uwidocznił także napływ towarów dzięki Nowemu Jedwabnemu Szlakowi, który w ostatnich miesiącach przeżywa coraz większe oblężenie. Warto jednak zaznaczyć, że nowy terminal już teraz osiągnął niemal swoją maksymalną przepustowość, choć został otwarty raptem w 2019 roku. Trzeba mieć jednak na uwadze fakt, że pierwsze przeładunki wykonywano w tym miejscu już 14 grudnia 1949 roku.
Jak wynika z oficjalnych danych, całkowita powierzchnia terminalu to 14,06 ha, natomiast jego aktualna maksymalna roczna możliwość przeładunkowa wynosi 223 380 TEU.
W wyniku zwiększenia przewozów PKP Cargo planuje dużą inwestycję, która będzie miała na celu zmaksymalizowania przeładunków. Według planów terminal osiągnie przepustowość pozwalającą na obsługę nawet do 55 par pociągów w ciągu doby. Jak przekazał portal NaKolei.pl:
W ramach inwestycji przewidziano budowę nowego terminala kontenerowego, który mógłby przyjmować dłuższe pociągi ze wschodu o długości 1 050 metrów, a nie jak dotychczas 750 metrów. Z kolei dzięki modernizacji torów prędkość pojazdów wzrośnie z obecnych 20 km/h do 40 km/h.
PKP Cargo Connect chwali się sukcesami, ale i tak straciła miliony
Za realizację Parku Logistycznego Małaszewicze będą odpowiedzialne PKP Polskie Linie Kolejowe oraz spółka Cargotor. Koordynatorem projektu jest Ministerstwo Infrastruktury. Według planów roboty budowlane zakończą się już w II kwartale 2026 r.
Znajdziesz nas w Google News
2 Komentarze