Info z rynkuTransport

Awaria autobusu elektrycznego w Warszawie. Zablokował ruch w centrum

30 sierpnia na placu Zawiszy w Warszawie doszło do incydentu, który na chwilę wywołał pewne obawy w lokalnej branży e-motoryzacyjnej. Wszystko dlatego, że autobus elektryczny Solaris miał awarię, która spowodowała ogromne korki w centrum miasta. Pierwsze informacje mówiły o tym, że po prostu zabrakło mu prądu. Prawda okazała się zupełnie inna.

Awaria autobusu elektrycznego Solaris w centrum Warszawy

Jak poinformował portal TVN 24, 30 sierpnia na warszawskich kierowców w godzinach popołudniowych czekały duże utrudnienia w ruchu drogowym. Ponadto tramwaje linii 1, 22 oraz 24 zostały przekierowane na objazdy. Wszystko dlatego, że w centrum placu Zawiszy doszło do awarii elektrycznego autobusu miejskiego.

Zielony Transport Publiczny: aż 1,2 mld zł na zeroemisyjne autobusy

Tomasz Zieliński z TVN Warszawa przekazał, że:

Przejazd zablokował autobus elektryczny, jadący Alejami Jerozolimskimi w kierunku Dworca Zachodniego. Zatrzymał się na środku ronda, uniemożliwiając przejazd tramwajowy w kierunku z i do Żoliborza, ale tak naprawdę zablokowane są także tory na wszystkich kierunkach, bo na rondzie utknął przez to skład skręcający z alei Krakowskiej w Towarową.

W pierwszych informacjach podawano, że przyczyną awarii pojazdu był brak prądu w akumulatorach. Te informacje przekazał także rzecznik Miejskich Zakładów Autobusowych Adam Stawicki:

Chodzi o autobus linii 128 w kierunku Szczęśliwic. Nastąpił nagły brak prądu. Pogotowie odholowało go w ciągu kilkunastu minut.

Po kilkunastu minutach od zdarzenia ZTM poinformowało o zakończeniu zakończeniu wystąpienia utrudnień.

Wina usterki autobusu Solaris leżała zupełnie gdzie indziej

Jak się jednak okazało, przyczyną usterki nie był brak prądu, a wewnętrzna usterka techniczna. Informacje te potwierdził Stawicki następnego dnia w rozmowie z portalem Transport Publiczny:

Przyczyną awarii autobusu linii 128 była usterka techniczna, której przyczyny wyjaśni serwis producenta. Autobus miał zapewnione wystarczające zasilanie. W momencie awarii przejechał dopiero 40 procent zasięgu.

Warszawa może pochwalić się 130 autobusami elektrycznymi Solaris Urbino 18 Electric. Kontrakt na zakup pojazdów został podpisany w 2019 roku. Niestety największym problemem wciąż jest niewielka liczba ładowarek zainstalowanych w najważniejszych punktach miasta.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button