DrogowyInfo z rynkuTransport

Brytyjski rząd dopuści do ruchu dłuższe naczepy i 48-tonowe ciężarówki

Dłuższe ciężarówki mogą pojawić się na brytyjskich drogach już w przyszłym roku, po tym jak Brytyjski Departament Transportu (DfT) zezwolił na korzystanie z dłuższych naczep semi (LST). To wyniki dziewięcioletnich testów, które potwierdziły sprawne i bezpieczne wykorzystywanie ciężarówek o długości 15,65 metrów. DfT dało również zielone światło na testy ciężarówek 48-tonowych. Wszystko w celu redukcji liczby pojazdów transportowych na brytyjskich drogach.

Na brytyjskie drogi wjadą o wiele większe ciężarówki. W tle kwestie ochrony środowiska

Jak poinformował brytyjski portal Commercial Fleet już w przyszłym roku na brytyjskich drogach pojawią się pierwsze dłuższe ciężarówki z naczepami semi (LST). Za ich stosowaniem głosowała zdecydowana większość respondentów biorących udział w badaniach. Publikacja udostępniona przez stronę rządową wskazuje na pilne zmiany w kierunku zwiększenia możliwości transportowych na Wyspach.

Jak wynika z badania, 57% respondentów odpowiedziało się za wprowadzeniem LST do stałego użytkowania na terenie Wielkiej Brytanii. Wszystko dlatego, że naczepy 15,65 metrowe mają być bezpieczniejsze, bardziej ekonomiczne i lepsze dla środowiska.

Szacunki udostępnione przez DfT wskazują, że dzięki wprowadzeniu naczep LST firmy logistyczne zredukują jeden przejazd na każde osiem wyjazdów. Dzięki temu mimo redukcji ciężarówek samochody będą mogły przewieźć tę samą ilość ładunku, co realnie wpłynie na obniżenie kosztów logistycznych.

Działania brytyjskiego rządu mają na celu redukcję CO2, natomiast planowane przepisy są obecnie analizowane pod kątem bezpieczeństwa kierowców i innych uczestników ruchu drogowego. Według planów, po zakończeniu testów wprowadzenie naczep na brytyjskie drogi zostanie wprowadzone już w 2022 roku.

Przez Brexit i złe warunki pracy w Anglii brakuje 100 tys. kierowców

Jak przekazał minister transportu Grant Shapp:

Dzisiejsze ogłoszenie jest ważnym krokiem naprzód, ponieważ pracujemy nad wprowadzeniem bardziej przyjaznego dla środowiska ładunku na nasze drogi.

Jak wskazuje Commercial Fleet:

Dziewięcioletnie testy wykazały zmniejszenie liczby ciężarówek przemieszczających się po kraju, przy średnim zmniejszeniu liczby kilometrów pokonywanych przez ładunek o 8%. Dodatkowo wpłynęły na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń o 6,2%. Stwierdzono również, że wykorzystanie LST zmniejszyło liczbę kolizji drogowych, co wynikało z mniejszej liczby przejazdów.

48-tonowe ciężarówki również pojawią się na brytyjskich drogach

Brytyjski rząd planuje również wprowadzenie ciężarówek 48-tonowych, które będą w stanie przewieźć cięższe kontenery. Według zapewnień umożliwi to przewóz towarów do składów kolejowych, dzięki czemu towary będą mogły być rozwożone po całym kraju.

PKP Cargo Connect i Duisport Agency uruchamiają trasę operatorską do Wielkiej Brytanii

Obecne przepisy pozwalają na przejazd ciężarówek 44-tonowych, które z kolei mają utrudniony przejazd do zajezdni kolejowych. To z kolei wymusza wyjazdy większej liczby samochodów, ponieważ ilość towarów jest znacznie bardziej rozproszona. DfT zapewnia jednak, że cięższe ciężarówki byłyby wykorzystywane tylko na określonych trasach. Urząd zapewnia, że dzięki tej decyzji zmniejszy się zatłoczenie na trasach krajowych, a także zredukuje się ilość wydalanych spalin.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button