IntralogistykaTransport

Kanał Sueski będzie zmodernizowany za 60 mln USD, aby uniknąć zatorów

Kanał Sueski zostanie zmodernizowany dzięki projektom wartym około 60 milionów dolarów. Władze egipskie zadecydowały o inwestycji jeszcze przed zablokowaniem cieśniny przez kontenerowiec Ever Given. Wówczas incydent doprowadził do ogromnych zastojów w globalnym przepływie łańcuchów dostaw.

60 milionów dolarów zainwestowano w projekty modernizacyjne Kanału Sueskiego. Część z nich została zainicjowana już w 2020 roku w celu modernizacji sprzętu i zdolności terminalu, we współpracy z rządem Egiptu i Strefą Ekonomiczną Kanału Sueskiego. Jak informuje portal Offshore-Energy.biz, inwestycje mają ma celu modernizację sprzętu i zdolności terminalu.

Ponadto przez wzgląd na blokadę Kanału Sueskiego przez statek Ever Given w marcu tego roku, władze egipskie chcą za wszelką cenę uniknąć takiej sytuacji w przyszłości. Najbardziej skomplikowaną i czasochłonną modernizacją było do tej pory podwyższenie sześciu suwnic STS (ship-to-shore) na terenie SCCT (Suez Canal Container Terminal).

Statek Ever Given zawitał do portu. Wcześniej zablokował Kanał Sueski

Dzięki inwestycji 12 z 18 suwnic STS ma obecną zdolność do obsługi największych kontenerowców na świecie (ULCVS). Oznacza to, że terminal w Kanale Sueskim jest jedynym w Egipcie, który może obsłużyć dwa ogromne statki w tym samym czasie. Jednocześnie nie straci przy tym na wydajności.

Jak przekazał Sunay Mukerjee, dyrektor handlowy Suez Canal Container Terminal:

Nasz program modernizacji już wcześniej był bardzo ambitny, ale globalna pandemia uczyniła go jeszcze bardziej złożonym. Była to jednak również okazja dla zespołu SCCT, aby stanąć na wysokości zadania. Dzięki ich ogromnym wysiłkom, z przyjemnością informujemy, że wszystkie projekty zostały zakończone zgodnie z harmonogramem.

Kanał Sueski: przebudowa uchroni cieśninę przed kolejnymi trudnościami

Terminal przeprowadził również rozbudowę bramy. Dodatkowo prace inżynieryjne mają na celu zwiększenie zdolności przeładunkowej bramy SCCT do ponad 50 000 TEU miesięcznie. W rezultacie wolumen przeładunków na bramie terminalu wzrósł o 50% rok do roku, przy wzroście eksportu sięgającym 150%.

Jak wskazuje Offshore-Energy.biz  innymi inwestycjami w SCCT były m.in. zakup nowych urządzeń nabrzeżowych. Ponadto do floty dołączyło 16 nowych suwnic bramowych na gumowych oponach.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button