Info z rynkuMorskiTransport

USA: pierwszy komercyjny prom na wodorowe ogniwa paliwowe zwodowany

Zwodowano pierwszy w USA komercyjny prom napędzany w 100% wodorowymi ogniwami paliwowymi i napędem elektrycznym. Dzięki temu statek na wodór jest w pełni zeroemisyjny. Obecnie trwają przygotowania do prób operacyjnych na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych.

Statek na wodór staje się rzeczywistością. Przyszłość jest dziś?

Statek na wodór został wybudowany przez All American Marine z Bellingham. Jak przekazano w oficjalnym komunikacie prasowym, prom Sea Change firmy SWITCH Maritime będzie pływał w rejonie Zatoki Kalifornijskiej. Tym samym będzie to pierwszy statek w Stanach Zjednoczonych, który jest w pełni napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Jak przekazał portal Marine Link, zadaniem promu jest demonstracja rentowności technologii morskich opartych o wodorowe ogniwa paliwowe. To kolejny krok w kierunku komercjalizacji transportu zeroemisyjnego.

Obecnie trwają prace nad uzyskaniem stosownych zezwoleń dla amerykańskiej straży przybrzeżnej, która również ma wykorzystywać tę technologię w swoich statkach. Statek Sea Change ma zatem udowodnić, że rentowność bezemisyjnego napędu morskiego dla społeczności komercyjnej i regulacyjnej jest możliwe.

Wodór w logistyce jest technologią perspektywiczną, ale i kosztowną

Źródło: All American Marine

Zwodowany statek na wodór udowadnia, że technologia na wodór do przyszłość

Pace Ralli, współzałożyciel i dyrektor generalny SWITCH przekazał, że:

Dzięki ścisłej współpracy z U.S. Coast Guard, z innowacyjnymi partnerami technologicznymi oraz z najlepszymi w swojej klasie stoczniami, takimi jak All American Marine, możemy sprawić, że przejście do dekarbonizacji żeglugi stanie się rzeczywistością już dziś.

Niemcy: Na tory wyjadą pierwsze pociągi napędzane wodorem

Czym dokładnie zasilany jest statek wodorowy?

Statek zasilany jest wodorowymi ogniwami dostarczonymi przez Zero Emissions Industries. Składa się z ogniw paliwowych o mocy 360 kW oraz zbiorników magazynujących wodór firmy Hexagon o pojemności 246 kg. Jak przekazał Marine Link:

System ten jest zintegrowany z baterią litowo-jonową o pojemności 100 kWh dostarczoną przez XALT oraz z elektrycznym układem napędowym o mocy 2x 300 kW dostarczonym przez BAE Systems.

Układ napędowy oparty na wodorowych ogniwach paliwowych zapewnia taką samą elastyczność operacyjną jak olej napędowy. Największym plusem jest zerowa emisja i mniejsza potrzeba konserwacji. Projekt statku pochodzi od Incat Crowther, a nadzór i zarządzanie budową prowadzi Hornblower Group.

Źródło: All American Marine

Wszystko to sprawia, że technologia wodorowych ogniw paliwowych może być realną alternatywną dla tradycyjnych napędowych silnikowych.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button