MagazynyTransport

Zamknięto główny magazyn na lotnisku w Szanghaju. Ceny frachtu wzrosną

Największe lotnisko w Chinach — port Pudong w Szanghaju — zamknęło największy magazyn z powodu wzrostu zakażeń COVID-19 wśród załogi. Większość przewozów towarowych wstrzymano, przez co łańcuchy dostaw znowu mogą ulec załamaniu. A to z kolei może wpłynąć na jeszcze wyższe ceny frachtu niż dotychczas.

Główny magazyn na lotnisku Pudong w Szanghaju zablokowany na czas nieokreślony

Jak informuje portal Freight Waves moment zamknięcia magazynu jest ogromną przeszkodą dla operatorów, ponieważ łańcuchy dostaw i tak są nadwyrężone do granic możliwości. Zdolności przewozowe w transporcie morskim są ostatnio na wyczerpaniu. A to w nadchodzącym okresie świątecznym może stanowić duży problem dla wielu dostawców.

Toyota i Volkswagen wstrzymują produkcję przez braki mikrochipów

Władze lotniska wprowadziły dodatkowe protokoły bezpieczeństwa z uwagi na fakt szybszego rozprzestrzeniani się indyjskiego wariantu wirusa COVID-19. Wystarczyło, że w piątek po południu wykryto kilka pozytywnych przypadków koronawirusa wśród załogi, a władze portu zadecydowały o przerwie we wszystkich operacjach. Dotyczyło to obsługi naziemnej, celnej i frachcie lotniczym.

W związku z tą decyzją, Spyrou, Etihad Cargo i inne linie lotnicze odwołały swoje samoloty transportowe, które miały wylądować w weekend. Niestety władze lotniska nie wydały w tej sprawie żadnego oświadczenia, więc trzeba się opierać jedynie na niesprawdzonych przekazach pracowników i dostawców. Z tego powodu wśród wielu operatorów nastała niepewność, ponieważ nie otrzymali planów strategicznych, kiedy możliwe restrykcje mogą zostać zakończone.

Z tego powodu część spedytorów planuje alternatywne metody eksportu, w tym wykorzystanie usług promowych do Korei Południowej, lub przeładunek morsko-lotniczy przez Singapur, lub Dubaj. Dotyczy to także takich spedytorów, jak C.H. Robinson, czy UWL, spółki zależnej od World Shipping Inc. Obie firmy planują zmienić trasę przesyłek do Pekinu, aby zachować ciągłość dostaw.

Chińskie restrykcje na lotniskach wpływają na wzrost stawek cargo

Według informacji podanych przez SEKO Logistic istnieje prawdopodobieństwo, że obecne zamknięcie magazynu może potrwać do najbliższej środy. Niestety jak wskazuje Freight Waves, terminal ma wrócić do pełnego tempa pracy dopiero 1 września. A to oznacza wzrost cen za transport przesyłek i kolejne problemy wielu dostawców na rynku światowym.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button