DrogowyTransport

ORLEN szuka innowacji dla kandydatów na kierowców

ORLEN poszukuje innowacyjnego rozwiązania, które pozwoli na skuteczną edukację kandydatów na kierowców. Jedną z wybranych metod są konsultacje rynkowe, które właśnie ruszają na platformie GovTech. Celem jest znalezienie wykonawcy systemu umożliwiającego wzmocnienie kompetencji kursantów. Pomysłodawcy zależy na metodzie pozwalającej na utrwaleniu zasad odpowiedzialnego zachowania, przestrzegania przepisów, a także uświadomieniu możliwych konsekwencji wynikających z niebezpiecznego stylu jazdy.

Platforma GovTech ma pomóc spółce w poprawie bezpieczeństwa jazdy świeżo upieczonych kierowców

Spółka od wielu lat aktywnie angażuje się w akcje związane z bezpieczeństwem w ruchu drogowym. Przykładowo koncern uruchomił program „ORLEN. Bezpieczne drogi”, w ramach którego zachęcano do bezpiecznej jazdy i prawidłowego zachowania użytkowników ruchu drogowego. Ponadto spółka ruszyła z kampanią #DobryKierowca, gdzie Robert Kubica oraz sportowcy ORLEN Team promują odpowiedzialną i bezpieczną jazdę, zachęcając do przestrzegania przepisów ruchu drogowego.

Zobacz także:  Wystartowała czwarta odsłona kampanii PKN ORLEN #DobryKierowca – „Dbajmy o nasz świat z dziecięcą energią”

Tym razem ORLEN poszukuje ciekawego rozwiązania skierowanego głównie do świeżo upieczonych kierowców w wieku od 18 do 24 lat. Zgodnie z badaniami, to właśnie młodzi i niedoświadczeni kierowcy odpowiadają za wiele niebezpiecznych zdarzeń drogowych. W celu znalezienia takiego rozwiązania koncern postanowił skorzystać z platformy GovTech. Aktualnie z jej wykorzystaniem ORLEN prowadzi konsultacje rynkowe, które będą trwać do końca lipca bieżącego roku. W ich trakcie zostanie omówiony zarówno podstawowy cel, zakres projektu, jak i jego budżet oraz czas realizacji.

Jak zaznacza Łukasz Kopeć, Kierownik Działu Innowacji i Akceleracji w ORLEN, platforma GovTech jest dla spółki doskonałym narzędziem, które umożliwia nawiązanie współpracy z podmiotami oferującymi rozwiązania opracowane z wykorzystaniem najnowszych technologii.

ORLEN zna potrzeby i  obawy kursantów

Spółka nie zamyka się na żadne propozycje. Rozwiązaniami mogą być zarówno projekty informatyczne – na przykład specjalistyczne platformy edukacyjne, technologia VR/AR, jak też symulatory jazdy, dachowania czy zderzeń drogowych. Jednakże, co warto zaznaczyć, zanim którykolwiek z zaproponowanych projektów zostanie zaimplementowany, zostanie on dokładnie przetestowany w ramach pilotażu na obszarze działania Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Płocku. Jedynie rozwiązania, które sprawdzą się najlepiej, zostaną szeroko wykorzystane na terenie kraju.

Zobacz także: Ruszyła kolejna edycja programu „ORLEN dla Strażaków”. Strażacy otrzymają 3 mln zł!

Jak podkreśla Agata Górnicka, Dyrektor Biura Relacji z Otoczeniem w ORLEN, przygotowując się do realizacji projektu, spółka przeprowadziła badania społeczne wśród kursantów ośrodków szkolenia kierowców w Płocku i powiecie płockim. Po analizie wyników koncern zorganizował także warsztaty design thinking z partnerami projektu, którymi są Komenda Miejska Policji oraz Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Płocku. ORLEN zna więc potrzeby i oczekiwania kursantów, ale także ich obawy związane z jazdą w pierwszym okresie po uzyskaniu prawa jazdy. Jako marka odpowiedzialna społecznie spółka szuka sposobu edukacji, aby pomóc nie tylko młodemu pokoleniu kierowców, ale także każdemu uczestnikowi ruchu drogowego.

Grupa ORLEN buduje polski sport, a sport efektywnie wspiera biznes Grupy ORLEN

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button