FedEx korzysta z robotów, które zaskakująco dobrze zastępują ludzi
Wzrost popularności e-commerce sprawił, że największe firmy przewozowe zdecydowanie zwiększyły swoje obroty. Jednakże wraz z nastającą pandemią COVID-19, wiele przedsiębiorstw w obawy przed ewentualnymi lockdownami i nagłą absencją pracowników, zaczęła inwestować w robotyzację. Prym w tym wiedzie m.in. amerykańska firma FedEx, która udowodniła, jak systemy tego typu wpływają na polepszenie i przyspieszenie pracy.
Rewolucyjna robotyzacja przyspiesza pracę w FedEx
Jak informuje portal MH&L News specjalistyczny system Robotic Product Sortation and Identification (RPSi) został zainstalowany w zakładzie firmy FedEx w Queens. Opracowano go z myślą wspieraniu obsługi centr logistycznych ze względu na gwałtowny wzrost popularności sprzedaży online. I co najważniejsze, przedstawiciele firmy twierdzą, że przynosi on znaczące korzyści już od pierwszego dnia funkcjonowania.
System został utworzony przez firmę Berkshire Grey. Na co dzień zajmuje się ona produkcją dedykowanej robotyki dla przedsiębiorstw. W tym przypadku system RPSi zaprojektowaniu w celu autonomicznej obsługi logistycznej, dzięki którym proces zarządzania paczkami jest niezwykle sprawny i szybki.
Co więcej, system potrafi dokładnie wybrać i zidentyfikować daną paczkę, a następnie ją sortować i umieścić do skonteneryzowania. Dotyczy to m.in. pojedynczych torebek typu polybag, tub, czy wyściełanych opakowań pocztowych. Nie zapomniano również o obsłudze małych paczek, które tradycyjnie są sortowane ręcznie.
Rozwój robotyzacji jest nieunikniony. Czy tego chcemy, czy nie
W zdecydowany sposób przyspiesza to pracę i zwiększa bezpieczeństwo pracowników. Trzeba mieć jednak na uwadze fakt, że tym samym redukuje liczbę osób pracujących w centrach logistycznych, co z punktu widzenia minimalizacji kosztów może być kuszące dla niektórych przedsiębiorstw.
Przyszłość jest dziś. I wie o tym FedEx
Ted Dengel, dyrektor zarządzający ds. technologii operacyjnej i innowacji w FedEx Ground przekazał, że:
Jako lider branży w zakresie technologii i automatyzacji, dostrzegamy znaczące korzyści, jakie przynosi innowacja nowej generacji. Dotyczy to zwłaszcza zakresu zwiększenia bezpieczeństwa i produktywności, poprawy obsługi klienta oraz zwiększenia elastyczności w dostosowywaniu się do zmieniających się ilości i rozmiarów paczek.
Firma Fedex planuje zainstalowanie systemów RPSi w kolejnych sortowniach. Zostaną one umieszczone w Las Vegas i Columbus w ciągu najbliższych miesięcy. Jak przekazała Jessica Moran, przedstawicielka Berkshire Grey:
Nasz system RPSi został zaprojektowany od podstaw, aby automatycznie obsługiwać duże ilości małych paczek w małych przestrzeniach przy ograniczonej interwencji pracowników. Dzięki temu znacznie zmniejsza wyzwania związane z pracą, usprawnia procesy sortowania i zwiększa wydajność operacji przewoźników w ich sieciach.
Z kolei jak informuje MH&L News:
Technologia ta została opracowana i zainstalowana jako bezpośrednia odpowiedź na gwałtowny rozwój handlu elektronicznego. Przyspieszyło to bowiem zapotrzebowanie na niezawodne, zautomatyzowane rozwiązania na wszystkich etapach łańcucha dostaw.
Ocado po raz kolejny udowodniła, że robotyzacja, to przyszłość e-handlu
Produkty Berkshire Grey zdobywają coraz większą popularność
Jak informuje portal Supplychain digital, Berkshire Grey dostarcza rozwiązania automatyzujące realizację zamówień online w różnych segmentach logistyki. Dotyczy handlu elektronicznego, spożywczego, uzupełnianiu zapasów w handlu detalicznym oraz logistyki stron trzecich. W lipcu rozpoczęła swoje notowania na giełdzie Nasdaq.
Jak przekazała Jessica Moran:
Znajdziesz nas w Google NewsNasz system jest w stanie w wyjątkowy sposób rozwiązać podstawowy problem w tradycyjnym procesie sortowania opakowań. To konieczność ręcznego dopasowywania etykiet opakowań w celu ich prawidłowego skanowania.
Dzięki naszym opatentowanym modułom identyfikacji optycznej HyperScanner kody kreskowe mogą być odczytywane pod dowolnym kątem w ciągu milisekund. Wszystko to bez konieczności ręcznej interwencji.
2 Komentarze