200-metrowy statek rozbił się u wybrzeży Japonii niszcząc środowisko
11 sierpnia u wybrzeży Japonii doszło do katastrofy ekologicznej, kiedy statek Crimson Polaris wpłynął na mieliznę. Niespodziewanie następnego dnia kadłub masowca rozpadł się na dwie części, doprowadzając do jednej z najgorszych katastrof w tym regionie od lat. Aż 1550 ton ciężkiego oleju i około 130 ton oleju napędowego wydostało się do wody, niszcząc lokalne środowisko naturalne.
200-metrowy masowiec Crimson Polaris wpłynął na mieliznę w środę w pobliżu portu Hachinohe w Aomori
Niestety rankiem 12 sierpnia o godzinie 4:15, raptem kilkanaście godzin po wpłynięciu na mieliznę, doszło do katastrofy. Jak poinformował portal Marine Link, kadłub statku rozpadł się na dwie części, a to z kolei doprowadziło do wypłynięcia dziesiątek ton ropy do wody. W konsekwencji lokalne środowisko naturalne zostało poważnie zniszczone.
“The sea is the last free place on earth”. 😢 #CrimsonPolaris #oilspill https://t.co/98DC6F6upx
— Àfrica ⚓️ (@AfricaUya) August 12, 2021
Boeing ma kolejne problemy. 737 zostaną wycofane przez awaryjność?
Jak przekazała spółka NYK, która wyczarterowała statek od MI-DAS Line:
Kontynuujemy nasze wysiłki w celu opanowania wycieku oleju i monitorowania rozszczepionego kadłuba […] Na dzień 11 sierpnia, kiedy statek osiadł na mieliźnie, statek posiadał około 1550 ton ciężkiego oleju i około 130 ton oleju napędowego paliwa. Ilość oleju, który rozlał się do oceanu, nie została zidentyfikowana.
More power to you #Japan and also the salvage team @wonder_poat2140 #CRIMSONPOLARIS #OilSpill https://t.co/bBRq83ldNS
— ✨Étoile Brillante✨🇲🇺 (@harsha1912) August 12, 2021
Spółka przekazała również, że stara się zminimalizować szkody:
Centrum Zapobiegania Katastrofom Morskim kontynuuje kontrolę wycieku oleju przy użyciu środków do oczyszczania oleju i mat adsorpcyjnych. Ponadto, kiedy tylko zostanie potwierdzone, że olej dotarł do wybrzeża, firmy zajmujące się jego odzyskiwaniem, rozpoczną czyszczenie plaży.
Usterka dotyczyła pęknięcia, które pojawiło się pomiędzy ładownią nr 5 a ładownią nr 6 w tylnej części statku. Kadłub ostatecznie podzielił się na dwie części.
Spółka NYK przekazała dalsze informacje o zniszczonym statku Crimson Polaris
Spółka przekazała w oficjalnym komunikacie, że:
Obecnie dziób unosi się na wodzie i jest podtrzymywany przez łańcuch kotwiczny, a rufa najwyraźniej utknęła na dnie morza. Armator i firma zarządzająca statkiem prowadzą rozmowy z władzami i firmami ratowniczymi na temat holowania i naprawy rozdzielonego kadłuba. Zapobieganie zanieczyszczeniu środowiska jest traktowane jako najwyższy priorytet. Uważnie monitorujemy sytuację.
Statek zbudowano w 2008 roku, a jego wyporność wynosiła 40 tys. ton. W chwili katastrofy, na jego pokładzie znajdowało się aż 44 tys. ton zrębków drewna. Na szczęście załoga licząca 21 osoby, została uratowana i nikt nie został ranny.
The cargo ship #CrimsonPolaris has broken in two after running aground in #Hachinohe. The crew is safe. #PO #newsdesk #Update pic.twitter.com/UvRjqLpPK5
— Project Owl (@projectowlosint) August 12, 2021
Obecnie trwa szacowanie i minimalizowanie szkód. Niestety przez wzgląd na duże ilości przewożonej ropy, skutki dla lokalnego środowiska naturalnego mogą być naprawdę opłakane.
Znajdziesz nas w Google News
3 Komentarze