DrogowyInfo z rynkuTransport

Awaria Tower Bridge przyblokowała cały transport w Londynie

Usterka techniczna Tower Bridge przyblokowała ruch transportowy w centrum Londynu w poniedziałek 9 sierpnia. Niestety przez dobrych kilka godzin zastój w tym miejscu uniemożliwił całkowicie komunikację. I choć usterkę naprawiono, ale pojawiły się pytania o bezpieczeństwo konstrukcji.

Usterka Tower Bridge w Londynie. Czy konstrukcja jest bezpieczna?

Tower Bridge, czyli słynny most zwodzony nad Tamizą przez kilka godzin przestał działać, powodując ogromne korki w centrum Londynu. Przez ten czas transport w stolicy Wielkiej Brytanii miał bardzo duże problemy, ponieważ utrudniło to operacje logistyczne w tym mieście.

W Londynie pojawią się pierwsze piętrowe autobusy wodorowe

O tym jak istotny jest ten most, świadczą statystki. Według strony internetowej Tower Bridge most ten jest otwierany nawet około 800 razy w ciągu roku. Londyńska policja przekazała, że w czasie naprawy usterki, wszyscy piesi i kierowcy będą musieli znaleźć inne drogi dojazdu na drugą stronę Tamizy.

Według władz obecnie nie ma powodów do obaw jeśli chodzi o bezpieczeństwo całej konstrukcji, jednakże sceptycy twierdzą, że jest wręcz przeciwnie. Jak informuje CNN, to nie pierwsza awaria mostu w ostatnim czasie. Do podobnej doszło w sierpniu 2020 roku, kiedy to awaria mechanizmu podobnie spowodowała problemy logistyczne na ponad 24 godziny. Oznacza to, że jeśli sytuacja nie zostanie opanowana, to może dojść do ewentualnej katastrofy, o czym eksperci doskonale zdają sobie sprawę.

Na szczęście sytuacja została opanowana kilka godzin później. Obecnie trwa analiza sytuacji, aby do podobnych sytuacji nie dochodziło w przyszłości. Jest to konieczne, aby uniknąć ewentualnej tragedii, lub innych problemów natury technicznej.

Tower Bridge jest popularną atrakcją turystyczną, a odwiedzający mogą spacerować wzdłuż chodników łączących dwie wieże. Ważący ponad 2000 ton i mierzący 244 metry most zbudowano w 1894 i od tego czasu nazywany jest arcydziełem inżynierii. Początkowo mechanizm mostu napędzano parą, natomiast od 1976 roku zastąpiono go urządzeniem elektrycznym i napędem na ropę.

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button