PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
Info z rynkuTransport

PKP Cargo Connect chwali się sukcesami, ale i tak straciła miliony

PKP Cargo Connect pochwaliło się popularnością połączenia intermodalnego Małaszewicze – Warszawa. Dzięki temu spółka zadecydowała o zwiększeniu liczby połączeń do czterech razy w tygodniu. Czas przejazdu pociągów wynosi około 5 godzin. Niestety mimo sukcesów spółka odnotowała w I półroczu 2021 130 mln zł skonsolidowanej straty netto.

PKP Cargo Connect, to spółka, która może pochwalić się zatrudnieniem ok. 25 tysięcy pracowników w całym kraju. Od początku działalności zajmuje się kompleksowymi usługami w zakresie transportu, załadunków i obsługą celną.

Firma oferuje usługi specjalistyczne „door-to-door”, „just-in time”, „place on-time„, dzięki którym klient może poznać dokładny termin odjazdu lub przyjazdu pociągu do miejsca docelowego. Jak poinformowała spółka w oficjalnym komunikacie, dzięki temu można w łatwiejszy sposób zaplanować produkcję lub „wysyłkę gotowych wyrobów do końcowego odbiorcy.”

Ponadto PKP Cargo oprócz Polski działa w ośmiu krajach Unii Europejskiej: Niemczech, Czechach i Słowacji, Austrii, Belgii, Holandii, na Węgrzech oraz Litwie. Firma umożliwia również przewóz zabezpieczonych kontenerów z terminala wprost pod adres podany przez klienta. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu transportu samochodowego oraz możliwością odbioru z innych terminalne, które są zlokalizowane w danym kraju.

Nowy Jedwabny Szlak: Nowe połączenie PKP Cargo Connect Gliwice – Chiny

W ramach obsługi intermodalnych połączeń kolejowych spółka obsługuje relacje krajowe Gdańsk – Sławków, Gdańsk – Kąty Wrocławskie, Małaszewicze – Gliwice. Dodatkowo obsługuje kierunek Małaszewicze – Kąty Wrocławskie oraz kierunek Gliwice – Piacenza (Włochy).

PKP Cargo zwiększa liczbę połączeń Warszawa-Małaszewicze. To brama Unii Europejskiej do Nowego Jedwabnego Szlaku

Jak przekazał Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo:

Od początku byliśmy pewni, że uruchomienie połączenia operatorskiego Małaszewicze – Warszawa to bardzo dobra decyzja, gdyż jest to jeden z najbardziej obleganych szlaków kolejowych w Polsce. Tą trasą transportowane są codziennie setki kontenerów. Małaszewicze to brama do UE dla ładunków wysyłanych z Chin po Nowym Jedwabnym Szlaku i transportowanych z krajów Unii do Państwa Środka.

Warsewicz dodał również, że:

Dla Grupy PKP Cargo obsługa połączeń z Małaszewiczami jest jednym z priorytetowych kierunków, gdyż klienci kierują do tej stacji coraz więcej ładunków. Dlatego możemy się spodziewać, że wkrótce częstotliwość pociągów operatorskich na szlaku Warszawa – Małaszewicze wzrośnie jeszcze bardziej.

Transport kolejowy z Azji przyblokowany przez polityczną decyzję Chin?

PKP Cargo miało miliony złotych straty skonsolidowanej

Tymczasem mimo zwiększonej popularności połączeń, spółka PKP Cargo odnotowała w I półroczu 2021 130 mln zł skonsolidowanej straty netto. Na pocieszenie pozostaje fakt, że uzyskała przychody 2,046 mln zł z tytułu umów z klientami. Jak przekazał portal PAP Biznes:

Według szacunków skonsolidowana EBITDA PKP Cargo wyniosła w I półroczu 226,8 mln zł, a EBIT był ujemny i wyniósł -128,3 mln zł. Masa towarowa wyniosła 48,6 mln ton. Spółka podała, że w przypadku trzech umów kredytowych weryfikacja wskaźników zadłużenia netto/EBITDA oraz ogólnego zadłużenia następuje w okresach półrocznych.

W komunikacie prasowym podano również, że:

Przed dniem bilansowym tj. 30 czerwca 2021 r. jednostka dominująca uzyskała od kredytodawcy zwolnienie z obowiązku spełnienia wymogu dotyczącego utrzymania wskaźników zadłużenia netto/EBITDA. Wyliczane są na podstawie o jednostkowe i skonsolidowane dane finansowe na poziomie nieprzekraczającym 3,0. Zwolnienie to zostało uwarunkowane utrzymaniem wskaźnika dług netto/EBITDA na bazie skonsolidowanego sprawozdania finansowego Grupy PKP CARGO na 30 czerwca 2021 r. na poziomie nie wyższym niż 3,5. Powyższy warunek został spełniony na dzień 30 czerwca 2021 roku. Tym samym nie istniała konieczność przeklasyfikowania zobowiązań z tytułu kredytów z części długoterminowej do krótkoterminowej.

Publikacja pełnego raportu za I półrocze 2021 roku planowana jest na 20 sierpnia.

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button