Astra Bridge to mobilny wiadukt, który jest receptą na korki drogowe
Szwajcarski pomysł może przydać się zwłaszcza na autostradach.
To, że Szwajcarzy potrafią wpadać na genialne pomysły drogowe, nie jest żadną nowością. Jednak rozwiązanie, które będzie wprowadzane na tamtejsze autostrady w rzeczywisty sposób może ułatwić życie kierowcom. A jest nim Astra Bridge, czyli mobilny wiadukt, dzięki któremu z łatwością można ominąć roboty drogowe.
Astra Bridge to prawdziwa innowacja, która może przydać się nawet na polskich drogach
Jak informuje portal Aargauer Zeitung szwajcarski pomysł spotkał się z aprobatą zarówno drogowców, jak i samych kierowców. Mimo że rozwiązanie zmniejsza ruch do 60 km/h, to jednak dzięki niemu udaje się uniknąć korków, spowodowanych przez prace drogowe. Co najlepsze jego montaż trwa jedynie 14 godzin, dzięki czemu szybko można go zainstalować w innym miejscu.
Pakiet mobilności to przykład hipokryzji Francji i Niemiec
Mobilny most zostanie na początku przetestowany na autostradzie A1 między miastami Recherswil oraz Kriegstetten na północny Szwajcarii w kantonie Solothurn. Prace rozpoczną się już na wiosnę przyszłego roku, choć pierwsze elementy konstrukcji zostały już umieszczone na miejscu w magazynie Rothrist AG. Cała budowa będzie kosztowała 20,5 mln franków szwajcarskich.
W przyszłości Astra Bridge ma być używany głównie na autostradach A1 i A2. Według kierownika projektu Jürga Meriana, mobilny wiadukt będzie miał 236 metrów długości. Składa się z 18 części (każdy z ośmioma kołami oponowymi), elementów pośrednich i dwóch ramp składających się z 8 części.
Długość odcinka drogi, który może być pod nim remontowany, to 100 metrów. Z kolei nachylenie ramp wynosi 6,1%, dzięki czemu most zapewni bezpieczeństwo poruszających się po nim samochodów. To znaczna różnica do tradycyjnych prac drogowych, ponieważ ich długość często dochodzi do 1500 metrów, wliczając w to znaki ostrzegawcze.
Po zakończeniu prac most z łatwością jest montowany w innym miejscu, dzięki czemu przyspiesza to dalsze prace na drodze. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu ramp hydraulicznych, które umożliwiają sprawniejsze przemontowanie całego mostu.
Źródło: Blick
Znajdziesz nas w Google News
2 Komentarze