PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
Info z rynkuKolejowyTransport

Pesa zaczyna produkcję szybkich pociągów elektrycznych dla RegioJet

Bydgoska spółka Pesa zaprezentowała ostatnio strategię rozwoju firmy. Firma pragnie produkować pojazdy hybrydowe, w tym wodorowe i elektryczne. W dalszej perspektywie planuje budowę kolei dużych prędkości. Pierwszym modelem, który wejdzie do oferty RegioJet, jest elektryczny zespół trakcyjny serii 654.

Jak informuje portal NaKolei.pl Pesa zaprezentuje na targach Trako pierwszy elektryczny zespół trakcyjny dla spółki RegioJet. W sumie powstanie siedem szybkich pociągów elektrycznych dla czeskiego przewoźnika. Eksperci wskazują, że maszyny budowane są w technologii skorupowej. Oznacza to, że będą one wytrzymalsze od produkcji konkurencyjnych, a także zminimalizuje się ich masę całkowitą.

PESA dostarczy trzy lokomotywy dla PCC Intermodal

Prezes Krzysztof Zdziarski przekazał, że spółka ma obecnie bardzo ambitne plany rozwoju. Dotyczy to wprowadzenia strategii Pesa 2025+, która ma na celu zwiększenie udziału spółki w produkcji pojazdów nisko i zeroemisyjnych:

Jesteśmy liderem tej części Europy, ale nie jest to dane na zawsze. To, że dostarczamy na czas pojazdy, z których zadowoleni są nasi klienci jest efektem zmian wprowadzonych we wszystkich obszarach. Poprawiliśmy bezpośrednie relacje z przewoźnikami, analizujemy rynkowe trendy, dostosowaliśmy projekty pojazdów do potrzeb klientów. Mamy lepsze relacje z poddostawcami i kooperantami, rozpoczęliśmy technologiczny przełom w produkcji, stawiamy na robotyzację i automatyzację, wiarygodnie i zdyscyplinowanie zarządzamy procesami finansowymi i rozliczeniami. Wszystko to tworzy nowy wizerunek Pesy.

Strategia Pesy dotyczy wdrażania pojazdów zasilanych m.in. z trakcji i ogniw wodorowych. Dodatkowo firma zaprezentowała nową lokomotywę hybrydową, która może osiągnąć prędkość powyżej 200 km.

Czeska spółka RegioJet uruchamia nocny pociąg z Warszawy do Berlina i Holandii

Tymczasem dzięki kontraktowi z RegioJet, spółka może w rzeczywisty sposób udowodnić jakość produkcyjną. Jak stwierdził przedstawiciel Pesy Maciej Maciejewski z portalem Rynek Kolejowy:

Jesteśmy przekonani, że pojazd będzie interesujący także dla innych operatorów w Europie. Będzie on dwusystemowy, mogący operować pod napięciem zarówno 3 kV DC, jak i pod 25 kV AC.

Pesa rozwija się dzięki produkcji szybkich pociągów zeroemisyjnych

Jak przekazał podczas konferencji prezes PFR Paweł Borys:

Pesa jako największy krajowy producent taboru kolejowego, dzięki stabilnemu inwestorowi, jakim jest PFR SA, może skoncentrować się dziś na rozwijaniu nowoczesnych technologii oraz nowych pojazdów odpowiadających potrzebom pasażerów, przemysłu oraz wymogów środowiskowych. Przykładem są lokomotywy z napędem wodorowym lub pojazdy regionalne, które wejdą do eksploatacji w najbliższym czasie. Wierzę, że realizacja tej strategii będzie służyła rozwojowi spółki, czyniąc ją największym producentem nowoczesnego taboru kolejowego w Europie Środkowo-Wschodniej.

RegioJet uruchamia nocny pociąg na trasie Warszawa – austriackie Alpy

Pesa podkreśla również, że posiada duże doświadczenie w produkcji elektrycznych zespołów trakcyjnych. Dotyczy to także produkcji tramwajów, w tym nowego tram.eu, dzięki któremu spółka wygrała kontrakty m.in. w Rumunii, czy słowackich Koszycach. Tymczasem pojazd z serii 654 produkowany dla RegioJet wkrótce przejdzie ostateczne badania dopuszczeniowe, a gotowy egzemplarz będzie można zobaczyć już na wrześniowych targach Trako.

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button