E-commerce

PostNL rozwija sieć automatów paczkowych w Holandii

PostNL umożliwi korzystanie z autorskich automatów paczkowych zarówno swoim klientom biznesowym, jak i indywidualnym. Operator chce zwiększyć skalę działalności w całej Holandii. 

PostNL rozwija sieć automatów paczkowych w Holandii

Holenderski operator logistyczny PostNL ogłosił, że od 2023 roku udostępnia swoje automaty paczkowe klientom biznesowym i indywidualnym. Oznacza to, że od przyszłego roku konsumenci będą mogli swobodnie odbierać i nadawać przesyłki we wskazanych punktach.

Zobacz także: Kolejna sieć rozwija automaty paczkowe. Bricomaty już w niemal 100 lokalizacjach

Obecnie istnieje ponad 400 automatów PostNL w różnych lokalizacjach w Holandii. Do 2024 roku operator chce zwiększyć ich liczbę do 1500. Większość obiektów stawianych w warunkach holenderskich jest dostępnych całodobowo.

Barry Husman, dyrektor ds. handlu detalicznego w krajach Beneluksu przyznał, że konsumenci oczekują zwiększenia liczby automatów paczkowych, aby poprawić ich dostępność. Dodał, że w PostNL trwają prace nad platformą informatyczną do otwierania półek z paczkami, aby przewoźnicy zewnętrzni mogli połączyć się z automatami.

Zobacz także: Polski przemysł zaskakuje. Tym razem w branży motoryzacyjnej

Automaty paczkowe zyskują na znaczeniu na rynku holenderskim i nie tylko

To, co w Holandii postrzegane jest tako innowacja, w Polsce staje się normą. Automaty paczkowe na dobre zagościły w naszym kraju kilka lat temu. Co więcej, obecnie nasila się konkurencja, gdyż wielu operatorów proponuje swoje automaty, aby przejąć część rynku.

Europejski rynek automatów paczkowych dopiero zyskuje na znaczeniu. Według raportu „Out of home delivery in Europe 2022” na tysiąc mieszkańców Danii przypada 30 punktów OOH, do których zalicza się automaty paczkowe oraz pozostałe punkty odbioru. Drugie miejsce w zestawieniu zajęła Finlandia (22), trzecie zaś Czechy (19). Na czwartym miejscu została sklasyfikowana Polska. Należy jednak zaznaczyć dynamiczny wzrost na rodzimym rynku. Od 2020 roku Polska odnotowała wzrost o 54%, jeśli chodzi o liczbę punktów OOH. Automaty paczkowe stają się szczególnie popularne w Skandynawii oraz krajach Europy Centralnej. Zapewnienie dogodnych punktów odbioru staje się zatem obowiązkową strategią rozwoju w ramach zyskującego na znaczeniu e-commerce.

Poczta Polska instaluje automaty paczkowe m.in. przy sklepach sieci Biedronka

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button