
Czy elektryczne ciężarówki niedługo będą częstym widokiem na polskich drogach? Na to wychodzi, ponieważ dzięki projektowi EKO-LOG, który wspiera ekologiczną logistykę, będzie to możliwe. Na pierwsze testy została wybrana ciężarówka Volvo FE Electric, która zostanie przetestowana w pięciu specjalnych blokach tematycznych.
Elektryczna ciężarówka Volvo FE Eletrcic testowana na polskich drogach
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie podanym przez EKO-LOG, właśnie ogłoszono pierwszy test komercyjnego wykorzystania seryjnie produkowanej ciężarówki elektrycznej w operacjach logistycznych. Testy mają trwać 9 tygodni, w których ciężarówka przejdzie 8000 km. Wyniki projektu mają być znane już 9 września.
Continental testuje opony do elektrycznych ciężarówek
Ocena będzie dotyczyć wydajności, czyli m.in. wpływu masy załadunku na zużycie energii. Eksperci sprawdzą również komfort i bezpieczeństwo, a także obsługę i ogólne wrażenia z jazdy. Ważną kwestią będzie porównanie emisji hałasu do tradycyjnych ciężarówek. Ponadto specjaliści oszacują wartość emisji dwutlenku węgla z produkcji elektrycznej na cele zasilania pojazdu.
Eksperci chcą również sprawdzić koszty eksploatacji, energii elektrycznej, serwisu itd. Samochód będzie również poddany ocenie wśród menadżerów flot, którzy wskażą m.in. potencjał elektryfikacji ciężkiego transportu.

Partnerami projektu są Volvo Trucks, H&M, IKEA, No Limit oraz Nexity. Patronat honorowy objęła Ambasada Szwecji.
Ceny aut elektrycznych będą coraz niższe, to zasługa tańszych baterii
Pełne dane techniczne Volvo FE Elektric:
Dopuszczalna masa całkowita: do 27 ton
Moc maksymalna (szczytowa/ciągła): 400 kW / 330 kW
Moment obrotowy: 850 Nm
Pojemność akumulatora (liczba akumulatorów 3/4) -200 kWh / 265 kWh (TBC)
Zasięg: ok. 200 km*
Czas ładowania (akumulator 265 kWh) Szybkie – ok. 2 h / Zwykłe – ok. 11 h
2 Komentarze