Info z rynku

Continental testuje opony do elektrycznych ciężarówek

Napędy elektryczne są coraz bardziej atrakcyjne nie tylko w segmencie samochodów osobowych, ale wkraczają także do transportu publicznego i towarowego. Continental wspólnie z innymi markami i firmami technologicznymi, pracuje nad oponami do elektrycznych ciężarówek.

Producent opon rozpoczął jazdy testowe elektrycznym samochodem ciężarowym Futuricum na swoim torze testowym Contidrom. Futuricum od marca tego roku jest użytkowany przez operatora logistycznego DPD Switzerland. Podwozie i kabina pojazdu to Volvo FH, które stanowi podstawę dla budowy zelektryfikowanego samochodu stworzonego przez firmę Designwerk Products AG. 19-tonowy samochód ciężarowy ma moc 680 KM, a dzięki pojemności 680 kilowatogodzin, ma na pokładzie największy w Europie akumulator do samochodów ciężarowych. Pozwala to osiągnąć zasięg do 760 kilometrów bez ładunku.

Samoloty elektryczne UPS Flight Forward zmienią logistykę przyszłości?

Pojazd porusza się po szwajcarskich drogach w ruchu regionalnym od początku roku i obecnie wyposażony jest w opony z linii produktów Continental EcoRegional. Kombinacja Conti EcoRegional HS3 i HD3 umożliwia wysokie przebiegi i wyjątkowo niskie opory toczenia, a tym samym oferuje istotne cechy dla ekonomicznej eksploatacji pojazdów użytkowych z napędem elektrycznym – mówi Hinnerk Kaiser, szef działu rozwoju opon do autobusów i samochodów ciężarowych w Continental.

Obecne serie testowe mają na celu zwiększenie wydajności pojazdu. Nacisk kładziony jest w szczególności na wydłużenie zasięgu poprzez zmniejszenie oporów toczenia. Oprócz oryginalnych opon w testach porównywane są opony Conti EfficientPro i nowe prototypy. Conti EfficientPro to produkt, który został opracowany z myślą o transporcie dalekobieżnym, mając na uwadze oszczędność paliwa.

Ceny aut elektrycznych będą coraz niższe, to zasługa tańszych baterii

Podobnie, jak w przypadku wszystkich napędów elektrycznych, opony pojazdu Futuricum Logistics 18E są narażone na działanie wyższego momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. Jednocześnie masa ciągnika jest zwiększona a jej rozkład zmieniony przez wyjątkowo pojemny akumulator. Dlatego opony do elektrycznych ciężarówek muszą mieć nie tylko niski opór toczenia, ale także wytrzymywać większe obciążenia niż opony do pojazdów spalinowych. Powinny być zarazem tak samo trwałe i spełniać te same wymogi bezpieczeństwa, co opony do samochodów ciężarowych o napędzie konwencjonalnym. Zrównoważenie przeciwstawnych celów, zwłaszcza w zakresie przebiegu, hamowania i prowadzenia, na tak wysokim poziomie jest niezwykle wymagające technicznie – wyjaśnia Hinnerk Kaiser.

Szwajcarska firma Designwerk Products AG specjalizuje się w przerabianiu samochodów ciężarowych i dostawczych na napędy elektryczne. Oferta obejmuje również mobilne szybkie ładowarki i modułowe systemy akumulatorów. DPD Switzerland jest jednym z dostawców usług ekspresowych i paczkowych w Szwajcarii i obsługuje ponad 24 miliony paczek rocznie. Futuricum Logistics 18E, zamówiony na początku 2021 roku, ma przejeżdżać co najmniej 80 000 kilometrów rocznie. W porównaniu z ciężarówkami napędzanymi silnikiem diesla elektryczny samochód ciężarowy oszczędza 90 kilogramów CO2 na sto kilometrów – co odpowiada 72 tonom CO2 zaoszczędzonym w ciągu roku.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button