E-commerce

Kwartalne przychody Alibaba wzrosły, ale rozczarowały inwestorów 

Wcześniej w tym roku Alibaba ogłosiła plany restrukturyzacji i podziału na sześć jednostek

Przychody Grupy Alibaba w czwartym kwartale nie spełniły oczekiwań firmy. Chociaż chińskie wydatki konsumenckie nabierają nieco tempa, nadal pozostają względnie stłumione z powodu odbudowy gospodarczej po pandemii. Firma planuje przeprowadzić restrukturyzację, dzieląc się na sześć jednostek, co jest wynikiem dwuletniej kampanii regulacyjnej w sektorze technologicznym w Chinach. 

Przychody Alibaba za pierwszy kwartał

Chińska firma Alibaba Group Holding poinformowała, że przychody za czwarty kwartał wzrosły o 2%, nie spełniając oczekiwań firmy. Przychody Grupy Alibaba w wysokości 208,20 miliarda juanów (120,38 mld zł), osiągnięte w pierwszym kwartale tego roku, różnią się od szacunków firmy Refinitiv. Na podstawie analiz 26 ekspertów oszacowano bowiem wynik na poziomie 210,3 miliarda juanów (121,60 mld zł).

Jak informuje portal ET Retail, wydatki chińskich konsumentów zyskały pewną dynamikę od momentu porzucenia drakońskiej polityki „Zero COVID” w ubiegłym roku, jednak wciąż pozostają względnie stłumione z powodu niepewności gospodarczej. Zysk netto przypisywalny zwykłym akcjonariuszom wyniósł 23,52 miliarda juanów w porównaniu z ubiegłoroczną stratą w wysokości 16,24 miliarda juanów. Przychody za cały rok wzrosły o 2% i wyniosły 868 miliardów juanów, co oznacza najwolniejszy tempo wzrostu od czasu debiutu firmy na giełdzie w 2014 roku.

Czytaj też: Alibaba zwalnia prawie 10 tys. pracowników. Przez słabą sprzedaż

Plany restrukturyzacji

Wcześniej w tym roku Alibaba ogłosiła plany restrukturyzacji i podziału na sześć jednostek, co jest wynikiem dwuletniej kampanii regulacyjnej w sektorze technologicznym w Chinach. Alibaba chce teraz ożywić działalność, a grupy biznesowe będą dotyczyć strategicznych priorytetów firmy. Jak informuje portal ET Retail, gigant zapowiada, że wszystkie jednostki, oprócz działu e-commerce skierowanego na rynek chiński, będą szukać zewnętrznego finansowania i wejdą na giełdę. Wyjątkiem będzie Taobao Tmall Commerce Group, która pozostanie w całości własnością Alibaba.

Ta transformacja zapewni wszystkim naszym firmom większą elastyczność, usprawni podejmowanie decyzji i umożliwi szybsze reagowanie na zmiany rynkowe – powiedział dyrektor generalny Alibaba, Daniel Zhang.

Oprócz niewielkich wydatków konsumenckich, Alibaba ma również trudności z przyciąganiem nowych użytkowników w miarę dojrzewania sektora e-commerce w Chinach oraz rywalizacji z nowymi konkurentami, takimi jak PDD Holdings i Douyin, czyli chińską wersją TikToka, również należąca do ByteDance.

Czytaj też: Chiny nową „bezpieczną przystanią” w obliczu napięć bankowych w USA i Europie

Koniec z tanimi zakupami z Ali! KE nałoży cła na drobne produkty!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button