PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
Info z rynku

Spadek sprzedaży Forda w USA wyniósł blisko 7%

Spadek sprzedaży Forda w USA wyniósł 6,8% w 2021 roku. Producent samochodów musiał zmagać się z problemami dotyczącymi dostaw aut osobowych i ciężarówek, z powodu utrzymujących się wąskich gardeł w łańcuchu dostaw i globalnego niedoboru chipów.

Ford notuje spadek sprzedaży

Jak podaje Reuters, producent samochodów z Detroit sprzedał 1 905 955 pojazdów w 2021 roku, ustępując miejsca nowemu liderowi USA Toyota Motor Corp i rywalowi General Motors Co. Rok wcześniej Ford sprzedał 2 044 744 pojazdy.

Całkowita sprzedaż lekkich pojazdów w USA w 2021 r. wyniosła, według Wards Intelligence, nieco poniżej 15 milionów sztuk, czyli mniej niż pięcioletnia średnia, wynosząca 17,3 milionów w latach 2015-2019.

Czytaj też: Ford inwestuje w akumulatory. Jest to największa inwestycja w historii marki

Sprzedaż elektrycznego crossovera Forda Mustang Mach-E w 2021 r. wyniosła 27 140 sztuk. Firma planuje potroić roczną produkcję elektrycznego crossovera do ponad 200 000 sztuk do 2023 r., aby sprostać, większemu niż oczekiwano, popytowi.

Ford coraz bardziej koncentruje się na swojej strategii pojazdów elektrycznych i we wtorek poinformował, że zamierza podwoić roczną produkcję swojego elektrycznego pickupa F-150 Lightning do 150 000 pojazdów.

Ford i General Motors powalczą o rynek elektryków?

Akcje firmy odbiły się po wczesnej słabości, by w środę zanotować wzrost o 1% na najwyższym poziomie od 2001 roku. W 2021 roku akcje zyskały wzrost o 136%, przebijając tym samym wzrost General Motors o 40,8% i lidera rynku EV, Tesla Inc o 49,7%, ponieważ inwestorzy zakładają, że kupujący będą zachwyceni elektryczną wersją F-150.

Myślę, że wynik General Motors jest optymistyczny, zwłaszcza w porównaniu do okresu sprzed 2021 roku, ale ostatnio to Ford cieszy się lepszym trendem, ze względu na swoją agresywną strategię elektryfikacji.

– powiedział analityk Morningstar Research, David Whiston.

General Motors nie pozostaje jednak w tyle. W październiku firma poinformowała, że rozpoczyna produkcję elektryków Bright Drop EV600. Przedstawiciele firmy wierzą, że elektryczne samochody dostawcze od GM zdominują branżę kurierską i telekomunikacyjną w USA. Pierwsze pojazdy z logo FedEx ruszą na drogi już w najbliższych miesiącach.

Czytaj też: Solaris wygrywa jeden z największych w Europie przetargów na autobusy elektryczne

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button