Info z rynkuTransport

POLREGIO zapowiada nową inwestycję. Zakupi aż 180 sztuk nowych EZT-ów

Podczas konferencji VII Kongresu Rozwoju Transportu w Łodzi zabrał głos Artur Martyniuk, prezes zarządu POLREGIO oraz Wiesław Szafrański – dyrektor zarządzający ds. operacyjnych POLREGIO. Przedstawiciele firmy omówili plany rozwoju spółki w najbliższym czasie.

Jak przekazał Artur Martyniuk, kolej regionalna jest jedną z najważniejszych czynników, który napędza lokalną gospodarkę. Na szczęście dla POLREGIO, obecna sytuacja wpływa pozytywnie na rozwój branży, ponieważ coraz więcej pasażerów wybiera transport kolejowy i szynowy. Jak stwierdził Martyniuk:

Podczas lockdownów i najgorszych okresów pandemii spadki przewozów u nas w porównaniu do innych przewoźników nie były tak duże. POLREGIO zapewnia dojazd do pracy, szkoły czy rodziny i zaspokaja podstawowe potrzeby transportowe. W związku z tym szybko odbudowujemy naszą bazę pasażerów. Pracujemy nad wieloletnim programem inwestycji, bo tak jak w przypadku Pendolino i tras dalekobieżnych, to właśnie nowe pociągu przyciągną kolejne osoby i zmienią ich nawyki transportowe.

Warszawa zakupiła tramwaje, które nie mieszczą się na przystankach

Co więcej, istotną kwestią rozwoju spółki był dialog branżowy, który miał na celu rozwój firmy. Ponadto przekazano informację, że POLREGIO planuje zakupić pojazdy hybrydowe, które mają być znaczącą częścią taboru firmy.

Jak poinformował Martyniuk:

Rozpoczęliśmy dialog techniczny z producentami pociągów. Po raz pierwszy od 20 lat istnienia spółki uruchomiliśmy procedurę zakupu nowoczesnego taboru w ramach tak kompleksowego i ambitnego planu. Liczymy też na zmianę w KPO, aby można było z tych środków kupić pojazdy hybrydowe.

POLREGIO modernizuje tabor. Inwestuje w 180 ETZ-ów i modernizacje 

Z kolei Wiesław Szafrański, dyrektor zarządzający ds. operacyjnych POLREGIO, przekazał o konieczności wymiany i modernizacji taboru.

W ruchu dalekobieżnym kolej zmieniła się na lepsze pod względem komfortu i czasu przejazdu. POLREGIO ma również w ofercie połączenia typowo dalekobieżne, np. Poznań – Wrocław, Warszawa – Łódź. Pasażer kolei regionalnej porównuje naszą ofertę do tego co jest na rynku. To również dlatego naszym zadaniem jest przeprowadzenie szybkiego skoku technologicznego.

Szafrański podkreślił również, że:

W ramach Krajowego Planu Odbudowy złożyliśmy wnioski na zakup 180 sztuk nowych EZT-ów, ale analizujemy też głęboką modernizację, która zapewnia standard zbliżony do fabrycznie nowego składu przy niższych kosztach. Skorzystamy z wszystkich dostępnych możliwości, aby zapewnić maksymalną liczbę pojazdów, których oczekują nasi pasażerowie.

Kongres Rozwoju Transportu odbywał się w dniach 29-30 czerwca w Łodzi.

Źródło: Polregio

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button