Chińczycy sporo inwestują w rozwój elektryków. Równocześnie rozwijają technologię autonomicznej jazdy. Pomimo dość restrykcyjnych przepisów, które nie pozwalają na poruszanie się po chińskich ulicach takimi samochodami, na rynku pojawił się nowy autonomiczny pojazd od Baidu. Na razie jest to więc tylko wersja demonstracyjna.
Baidu rozwija technologię autonomicznej jazdy
Chiński gigant motoryzacyjny przedstawił kolejny innowacyjny pojazd oparty o technologię autonomicznej jazdy. Mowa o pojeździe samochodowym, który dołączy do usługi taksówek samojezdnych, Apollo Go. Jak podaje BBC, samochód ma rozwinięty moduł autonomicznej jazdy. Podobno oprogramowanie można porównać do kierowcy z 20-letnim doświadczeniem.
Zobacz także: BMW raportuje niższą sprzedaż. Bawarski producent inwestuje w elektryki
Pomimo wykorzystanej technologii, w Chinach wciąż nie ma przepisów, które umożliwiałyby dopuszczenie do samodzielnego ruchu pojazdów autonomicznych. W pojeździe musi znajdować się choć jedna osoba z prawem jazdy odpowiedniej kategorii. Jednak Baidu planuje, że pewnego dnia rząd chiński zmieni prawo. Na tę okoliczność zaprojektowano zdejmowaną kierownicę. Gdy Pekin pozwoli na jazdę w pełni autonomicznymi samochodami, producent chce zastąpić moduł kierujący dodatkowymi siedzeniami, automatami, biurkami lub konsolami do gier, co widać na zdjęciu poniżej.
Zobacz także: Motoryzacja w Polsce w ostatnich latach rośnie, w Niemczech spada
Ekonomiczny autonomiczny pojazd od Baidu
Każdy samochód kosztowałby niecałe 30 tys. dolarów, a więc znacznie mniej niż poprzednie modele. Według chińskiego giganta redukcja kosztów ma pozwolić na szybsze wdrożenie pojazdów w całych Chinach, gdy rząd zadecyduje o zmianach w prawie o ruchu drogowym.
W pojeździe, który ma się stać z czasem taksówką miejską, zainstalowano 38 czujników. W skład systemu wchodzą osiem czujników światłoczułych i czujników odległościowych (Lidar), jeden radar falowy o średnicy 6 mm (0,2 cala), 12 czujników ultradźwiękowych oraz 12 kamer.
Począwszy od 2020 roku, Baidu testuje swoje autonomiczne taksówki w dziesięciu miastach chińskich, w tym w Shenzhen, Szanghaju i Pekinie. Przeprowadzono już ponad milion przejazdów od momentu uruchomienia usługi. Firmy technologiczne oczekują zmiany przepisów prawnych, aby dostosować drogi do nowego typu pojazdów.
Znajdziesz nas w Google NewsSAMAR: Sprowadzamy coraz starsze samochody! Import najsłabszy od lat
Jeden komentarz