Info z rynkuTransport

Ogromna inwestycja United Airlines. 200 nowych samolotów pasażerskich

United Airlines finalizuje największą w swojej historii transakcję dotyczącą wąskokadłubowych odrzutowców pasażerskich. Firma planuje zakup 200 samolotów Airbus i Boeing, ponieważ przewoźnik modernizuje niemal całą swoją flotę na wydajniejsze maszyny.

Jak informuje Bloomberg News, szczegóły rozmów, jakie prowadzi United, są wciąż poufne, dlatego nie znamy detali kontraktu. Niemniej jednak wielkość zamówienia oraz warunki umowy sprawiają, że będzie ona jedną z największych w historii firmy.

Według informacji United planuje zakup 150 Boeingów 737 MAX oraz 50 samolotów Airbus A321Neo. Co ciekawe, oficjalna informacja w tej sprawie ma zostać ogłoszona już podczas najbliższej konferencji dla mediów i inwestorów. Wydarzenie to odbędzie się już w najbliższy wtorek.

Tymczasem okazuje się, że obecnie wzrasta popyt Amerykanów na podróże wypoczynkowe, a to z kolei przyczynia się do zwiększenia zapotrzebowania na samoloty. Jeszcze przed historycznym załamaniem w 2020 roku, United zamówił 50 dalekodystansowych samolotów Airbus A321XLR w 2019 roku i przyspieszył dostawy kolejnych Boeingów 737 MAX.

Zakup nowoczesnych samolotów, które emitują znacznie mniej zanieczyszczeń, jest częścią strategii rozwojowej linii United.

Boeing ma kolejne kłopoty. Piloci na chwilę stracili kontrolę nad 777X

United może liczyć na bardzo dobre ceny

Jak przekazał Rob Morris, szef działu doradztwa lotniczego w Cirium, dzięki jednorazowemu zakupowi tak wielkiej liczby samolotów, United  może liczyć na „dobre ceny” przy odświeżaniu swojej floty. Wszystko dlatego, że obecnie po ustępującej pandemii jest stosunkowo ograniczona konkurencja o nowe terminy dostaw.

United jednocześnie odchodzi od zakupów Boeingów. Wszystko dlatego, że linia lotnicza chce zastąpić starsze Boeingi 757 na Airbusy A321XLR (wersja A321Neo o wydłużonym zasięgu). Do tej pory samoloty te latały głównie na niektórych trasach transatlantyckich, lotach krajowych i na Hawaje.

Linia lotnicza teraz planuje migrację niektórych tras do nadchodzącego A321XLR, który jeszcze nie wszedł do służby, po złożeniu wstępnego zamówienia. Dostawy dla przewoźnika mają się rozpocząć w 2024 roku.

Źródło: Bloomberg, Airbus

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button