E-commerceInfo z rynku

Comarch przygotowuje platformę Wszystko.pl. Rośnie konkurencja Allegro

Comarch zadecydowała o stworzeniu nowej odsłony portalu Wszystko.pl, który ma być profesjonalną platformą e-commerce dla firm i osób indywidualnych. Jak stwierdził prezes Zbigniew Rymarczyk, spółka jest w stanie zainwestować w przedsięwzięcie nawet kilkadziesiąt milionów złotych. Firma ma ambitne plany i chce nawet prześcignąć portal Allegro, dzięki swojej atrakcyjnej ofercie.

Jak przekazał Zbigniew Rymarczyk, odświeżona wersja portalu Wszystko.pl będzie miała swoją premierę już w 2022 roku. W tym celu zatrudniono w firmie kilkudziesięciu nowych pracowników, którzy zajmują się jedynie tym projektem.  Przedstawiciel Comarch poinformował, że jest to wynik diametralnie innych nastrojów konsumenckich, które przyspieszyła pandemia COVID-19:

Konsumenci radykalnie zmienili swoje zwyczaje i masowo kupują w internecie. To jest już trwała zmiana i pozostanie ona po pandemii. Przed pandemią tylko niewielki odsetek firm prowadził handel w internecie, ale większość to planowała. Dlatego ruszamy z nową odsłoną Wszystko.pl, która dla małych, średnich i dużych firm będzie platformą e-commerce do prowadzenia działalności handlowej w internecie – stwierdził Rymarczyk.

Firma prowadzi obecnie rozmowy z firmami kurierskimi. Jak przekazano w oficjalnym komunikacie, portal Wszystko.pl ma być dostępny dla wszystkich za darmo. Co więcej, dla wszystkich będzie zapewniony „darmowy plan obejmujący możliwość dodawania nielimitowanej liczby produktów i opcje sprzedaży we wszystkich kategoriach.
Comarch
Źródło: Comarch-cloud.pl
Największym plusem tej platformy będzie możliwość braku prowizji od sprzedaży produktów lub usług dla wszystkich zarejestrowanych firm. To zaś pozwoli sprzedać produkty po znacznie konkurencyjnych cenach, niż na portalach konkurencyjnych, takich jak Allegro, czy OLX. Rymarczyk zapewnił, że:

W bazie mamy ok. 100 tys. firm, z którymi współpracujemy, a które regularnie aktualizują posiadane systemy od nas. Poza tym pandemię na wielu z nich wymusiła uruchomienie sprzedaży w internecie.

Comarch inwestuje w Wszystko.pl – portal chce konkurować z Allegro

Comarch nie ma również problemu z wydawaniem pieniędzy na ten cel. Co więcej, firma szykuje ogromną kampanię reklamową, która ma trafić do jak największej grupy odbiorców:

Chcemy wydać ogromne pieniądze na marketing, stać nas na to. Rzucamy wyzwanie takim firmom jak Allegro, chcemy zaryzykować, mamy gotówkę, możemy wydać na realizację naszych planów kilkadziesiąt milionów złotych. – poinformował wiceprezes firmy.

Korporacja Comarch zakłada, że będzie zarabiać na sprzedaży oprogramowania ERP dla klientów wszystko.pl. W ciągu pięciu lat portal ma zbudować grupę docelową i zyskać kluczową w tej branży rozpoznawalność. Dlatego przez pierwsze lata działalności profity będą sprawą „drugorzędną”.

Jaki jest wpływ e-commerce na środowisko?

Rymarczyk wskazał również że w ostatnich miesiącach sprzedaż tradycyjna uległa załamaniu, podczas gdy sprzedaż online wzrosła nawet o 40%. Obecnie, choć sklepy są już otwarte, to zakupy internetowe nadal rosną w bardzo szybkim tempie. Szacunki firmy RetailX mówią o tym, że do 2025 roku jej udział w rynku wyniesie nawet 20%.

Źródło: Biznes PAP

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button