Comarch przygotowuje platformę Wszystko.pl. Rośnie konkurencja Allegro

Comarch zadecydowała o stworzeniu nowej odsłony portalu Wszystko.pl, który ma być profesjonalną platformą e-commerce dla firm i osób indywidualnych. Jak stwierdził prezes Zbigniew Rymarczyk, spółka jest w stanie zainwestować w przedsięwzięcie nawet kilkadziesiąt milionów złotych. Firma ma ambitne plany i chce nawet prześcignąć portal Allegro, dzięki swojej atrakcyjnej ofercie.
Jak przekazał Zbigniew Rymarczyk, odświeżona wersja portalu Wszystko.pl będzie miała swoją premierę już w 2022 roku. W tym celu zatrudniono w firmie kilkudziesięciu nowych pracowników, którzy zajmują się jedynie tym projektem. Przedstawiciel Comarch poinformował, że jest to wynik diametralnie innych nastrojów konsumenckich, które przyspieszyła pandemia COVID-19:
Konsumenci radykalnie zmienili swoje zwyczaje i masowo kupują w internecie. To jest już trwała zmiana i pozostanie ona po pandemii. Przed pandemią tylko niewielki odsetek firm prowadził handel w internecie, ale większość to planowała. Dlatego ruszamy z nową odsłoną Wszystko.pl, która dla małych, średnich i dużych firm będzie platformą e-commerce do prowadzenia działalności handlowej w internecie – stwierdził Rymarczyk.

W bazie mamy ok. 100 tys. firm, z którymi współpracujemy, a które regularnie aktualizują posiadane systemy od nas. Poza tym pandemię na wielu z nich wymusiła uruchomienie sprzedaży w internecie.
Comarch inwestuje w Wszystko.pl – portal chce konkurować z Allegro
Chcemy wydać ogromne pieniądze na marketing, stać nas na to. Rzucamy wyzwanie takim firmom jak Allegro, chcemy zaryzykować, mamy gotówkę, możemy wydać na realizację naszych planów kilkadziesiąt milionów złotych. – poinformował wiceprezes firmy.
Korporacja Comarch zakłada, że będzie zarabiać na sprzedaży oprogramowania ERP dla klientów wszystko.pl. W ciągu pięciu lat portal ma zbudować grupę docelową i zyskać kluczową w tej branży rozpoznawalność. Dlatego przez pierwsze lata działalności profity będą sprawą „drugorzędną”.
Jaki jest wpływ e-commerce na środowisko?
Rymarczyk wskazał również że w ostatnich miesiącach sprzedaż tradycyjna uległa załamaniu, podczas gdy sprzedaż online wzrosła nawet o 40%. Obecnie, choć sklepy są już otwarte, to zakupy internetowe nadal rosną w bardzo szybkim tempie. Szacunki firmy RetailX mówią o tym, że do 2025 roku jej udział w rynku wyniesie nawet 20%.
Źródło: Biznes PAP
Znajdziesz nas w Google News