Info z rynkuTransport

United poleci w 3,5h z USA do Europy dzięki samolotom Boom Supersonic!

Amerykańskie linie lotnicze United ogłosiły planu zakupu 15 nowych samolotów naddźwiękowych „Overture” firmy Boom Supersonic. Maszyny mają wejść do codziennego użytku w 2029 roku po spełnieniu wszystkich wymogów bezpieczeństwa i certyfikacji.

Naddźwiękowe loty pasażerskie zakończyły się w 2003 roku, kiedy Air France i British Airways wycofały Concorde’a. Tymczasem dzięki firmie Boom Supersonic z Denver, loty tego typu znowu będą możliwe. Dzięki prędkości Mach 1,7 pasażerowie będą mogli dostać się z Newark do Londynu w zaledwie 3,5h, z Newark do Frankfurtu w cztery godziny, a z San Francisco do Tokio w sześć godzin.

Overture jeszcze nie był testowany w locie, jednakże umowa z United jest uzależniona od tego, czy samolot spełni wszystkie normy bezpieczeństwa. Według planów maszyna ma latać na wysokości 60,000ft (18,300m), co oznacza to lot z prędkością większą niż 660mph (1,060km/h).

To znaczna różnica w porównaniu do tradycyjnych odrzutowców pasażerskich, których prędkość maksymalna wynosi 560mph (900km/h). Overture ma bowiem osiągać prędkość 1,122mph (1,805km/h) – znaną również jako Mach 1,7.

Garuda Indonesia ratuje się przed bankructwem. To ostatnia szansa

United inwestuje w naddźwiękowe samoloty Boom Supersonic

Umowa z United obejmuje zakup pierwszych 15 odrzutowców, z zamiarem zakupu dodatkowych 35, jeśli wszystkie próby okażą się udane. Według informacji producenta Overture będzie pierwszym samolotem komercyjnym tego typu, który osiągnie zerową emisję dwutlenku węgla już od pierwszego dnia eksploatacji. Jest to możliwe dzięki zasilaniu zrównoważonym biopaliwem lotniczym (SAF). Obecnie pozwala ono na redukcję nawet 80% dwutlenku węgla w porównaniu do tradycyjnego paliwa dla samolotów.

Co więcej, zarówno Boom Supersonic jak United porozumieli się w sprawie produkcji większych ilości tego paliwa do swoich samolotów.

United pochwalił się w mediach społecznościowych o nowej inwestycji:

Jesteśmy pierwszą amerykańską linią lotniczą, która podpisała umowę na samoloty Boom Supersonic Overture. Zoptymalizowany do pracy w 100 proc. na zrównoważonym paliwie lotniczym, Overture może połączyć ponad 500 miejsc docelowych w czasie o połowę krótszym. Oznacza to, że od 2029 roku klienci linii United będą mogli polecieć z Nowego Jorku do Londynu w zaledwie trzy i pół godziny. Pasażerowie skorzystają przy tym z lotu o zerowej emisji dwutlenku węgla.

Supersonic planes to join our global fleet

Supersonic planes to join our fleet!

We’re the first U.S. airline to sign an agreement for Boom Supersonic’s ‘Overture’ airliners. Optimized to run on up to 100% sustainable aviation fuel, Overture can connect 500+ destinations in nearly half the time. Which means, starting in 2029, United customers could fly from New York to London in just three and a half hours on a net-zero carbon flight.

The future of aviation is here: boomsupersonic.com/united #BoomSupersonic

Opublikowany przez United Czwartek, 3 czerwca 2021

Boom Supersonic, to następca Concorde’a

Samoloty konstruowane są przez firmy Dassault Systèmes i Boom Supersonic z Denver. Overture to jednak niejedyny samolot, który może zmienić podróże na rynku lotniczym. W planach jest bowiem także maszyna XB-1, której prędkość wynosi aż Mach 2,2, czyli około 2,5 tys. km/h. Samolot ma 21 metry długości i pozwali na podróż z Paryża do Montrealu w zaledwie 3 godziny i 45 minut. Obecnie podróż wynosi 7h 15 min.

Żegluga bezemisyjna staje się faktem? Udana próba statku na biometan

A co z cenami za bilet Boom Supersonic United?

Ostatecznie to United będzie ustalać ceny, bo firma na pewno będzie chciała uzyskać szybki zwrot z inwestycji wartej 200 milionów dolarów za jeden samolot. Bilety będą zatem najprawdopodobniej sprzedawane w tej samej cenie, co zwykła taryfa klasy biznes.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button